کد خبر: ۱۴۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
نگارخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز فرهنگی هنری با برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های هنری در ایام رمضان میزبان مخاطبان خود هستند.
ناطقان: در حالی که قرار بود نمایشگاه «لوور کوچک»، ۱۸ خرداد ماه در تهران به پایان برسد، این نمایشگاه تا هشتم مرداد تمدید شد.

اگر برای بازدید از این رویداد به موزه ملی ایران بروید، می‌توانید تماشاگر  ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق‌شده و بازدیدکنندگان موزه لوور باشید. این عکس‌ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شده‌اند. این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٩٩٦ تا ٢٠١٢ میلادی در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوور ثبت کرده است. همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبراند»، نقاش مشهور هلندی از قرن هفدهم میلادی است که به مدت چهار ماه در موزه‌ ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه تا هشتم مرداد ماه در تهران و موزه ملی ایران در خیابان ۳۰ تیر برپاست.

گالری چهار

«فاجعه آرام نمی‌گیرد»، نام نمایشگاهی از نقاشی‌­های فریبا رهنورد است که در گالری چهار افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه که جمعه، هجدهم خرداد افتتاح خواهد شد، ۲۵ اثر از این هنرمند ارائه خواهد شد که در پنج سال اخیر و عمدتاً با تکنیک کولاژ خلق شده‌اند.

گالری چهار در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، کوچه اشراقی، شماره ۴، واقع شده و در روز گشایش از ساعت ۱۷ تا ۲۳ و روزهای دیگر از ساعت ۱۱ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه تا ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت.


خانه هنرمندان ایران

طبق سنت هر ساله خانه هنرمندان ایران، در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه مهمانی هنر در تمام فضای خانه هنرمندان ایران برپا شده است که ششمین دوره این نمایشگاه به موضوع طراحی اختصاص دارد.

در این نمایشگاه که آثار آن توسط امیر سقراطی انتخاب و گردآوری شده است، ۲۴۰ اثر از ۶۶ هنرمند معاصر ایران مانند علی اکبر صادقی، منوچهر معتبر، فرشید ملکی، منوچهر صفرزاده، فرشید مثقالی، بهزاد شیشه گران، علی نصیر، کریم نصر، علی خسروی، نیلوفر قادری نژاد، شهرام کریمی، مهدی حسینی، نعمت لاله یی، محمدعلی بنی اسدی و ... در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

ششمین نمایشگاه مهمانی هنر در تمام نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران تا ۲۲ خرداد برپا خواهد بود.

نمایی از عکس‌های عباس کیارستمی از موزه لوور

موزه امام علی(ع)

۱۱۰ اثر از آثار منتخب گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان به نمایش درآمده است. آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه از میان ۸۰۰ اثر مرتبط با امیرالمؤمنین علی (ع) موجود در گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) انتخاب شده و شامل آثاری در قالب نقاشی و خوشنویسی از هنرمندانی مانند حبیب‌الله صادقی، علی وزیریان، ناصر پلنگی، کاظم چلیپا، مصطفی گودرزی، عبدالحمید قدیریان، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، محمد سلحشور و ... است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا پایان خرداد ماه به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، روبه‌روی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی نمایشگاه هنری «سیمرغ» را برگزار کرده است که شامل تصاویر پرندگانی است که در فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و به عنوان نماد و سمبل شناخته می‌شوند. این نمایشگاه که ماهیت پژوهشی دارد، شامل ۶۳ تابلو است که غالباً تصاویر پرندگانی را به نمایش می‌کشد که در فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و به عنوان نماد و سمبل شناخته می‌شوند. پرندگانی که تصویرشان بر روی نسخه‌های خطی، آثار لاکی، قلمدان‌ها، جلد قرآن‌ها و سکه‌های موجود در گنجینه موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک حک شده است و در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه سیمرغ، تا ۳۰ خرداد، از ساعت ۹ تا ۱۷، در گالری پردیس باغ موزه هنرایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان مقصودبیگ، سه راه دکتر حسابی میزبان علاقه‌مندان و مخاطبان آثار هنری است.

موزه طراحی

نمایشگاه طراحی اولاف پروبست، طراح معاصر آلمانی به طور همزمان در موزه طراحی محض و موزه دیدی برگزار شده است. «ریسمان‌های وارونه‌خوانی» نام نمایشگاهی است که در موزه دیدی (در شهرستان نور مازندران) برگزار شده است. «طراحی‌های خورشیدی» نام بخش دیگر این نمایشگاه است که از اول خرداد در موزه طراحی محض افتتاح شده است.

علاقه‌مندان برای تماشای آثار در موزه طراحی محض می‌توانند تا ۳۰ خرداد ماه به نشانی  تهران خیابان طالقانی، خیابان موسوی، کوچه محمدپور، شماره ۹ مراجعه کنند. موزه گالری دیدی هم در ایزدشهر، کیلومتر ۹ جاده نور ـ محمودآباد واقع است.


گالری سلام

نمایشگاهی با نام «خواب و خیال» که به ارائه آثار و اسناد خانواده «پتگر» اختصاص دارد، در گالری «سلام» برگزار شده است. گردآوری آثار این نمایشگاه بر عهده احمدرضا نوری بوده و شامل آثار هنرمندان خانواده پِتگر مانند «علی‌اصغر»، «جعفر»، «نامی» و «نیما» است. بیش از ۸۰ اثر و ۵۰ سند از این خانواده در این نمایشگاه ارائه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه تا تاریخ یکم تیر ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در گالری سلام واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، خیابان فیاضی، مجتمع «سام سنتر»، طبقه منفی یک بازدید کنند. لازم به‌ ذکر است که گالری روزهای شنبه تعطیل است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین