کد خبر: ۱۴۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مردم تهران و 900 شهر دیگر کشورمان روز جمعه 18 خرداد 97 مطابق با 23 رمضان 1439 را در حالی که اکثرشان روزه‌داران شب‌زنده‌دار بوده‌ و شب گذشته را به احیا گذرانده‌اند، با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، انزجار و خشم خود را نسبت به رژیم اشغالگر قدس و تصمیمات اخیر رییس‌جمهور آمریکا و هم‌چنین حمایت از ملت‌های مظلوم منطقه به خصوص فلسطین نشان دادند.
ناطقان: چهلمین راهپیمایی روز قدس را بیش از 5 هزار و 300 عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی پوشش مخبری دادند که 160 نفر از خبرنگاران رسانه‌های خارجی هستند.

در راهپیمایی امسال نیز، آدمک‌های صهیونیستی و آمریکایی به عنوان نماد استکبار شیطانی و پوستر ، تراکت و کارتن‌پلاست و پلاکاردهایی علیه اقدام رذیلانه آنان در انتقال سفارت به قدس شریف ، به نمایش درآمد.

در سراسر کشور و در تهران ( چهارراه ولی عصر عج ) پرچم های رژِم اشغالگر قدس به عنوان نفرت و انزجار مردمی از صهیونیست‌ها و  نماد شیطانی به آتش کشیده شد.

بیش از 50 غرفه فرهنگی و اطلاع‌رسانی،  نمایشگاهی و تبلیغاتی در حاشیه راهپیمایی تعبیه شده است.

همچنین جمعیت هلال احمر ، اورژانس کشور و سازمان آتش نشانی با استقرار در تمامی مسیرهای راهپیمایی سراسر کشور به ارائه خدمات پرداختند.

شعار محوری روز قدس امسال؛ پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت است.

همچنین پرچم‌های فلسطین و ایران در حاشیه مسیر راهپیمایی در خیابان انقلاب به سمت میدان فلسطین قرار داده شده است.

تصاویر نتانیاهو و ترامپ زیر پای راهپیمایان روز قدس




تصاویر نتانیاهو و ترامپ که تصمیمات اخیر آنها در رابطه با فلسطین اشغالی، جامعه جهانی را به واکنش واداشته است در تمامی مسیرها در اندازه‌های مختلف دیده می‌شود.

بنا بر این گزارش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته به طور رسمی سفارت کشورش را در سرزمین‌های اشغالی به بیت‌المقدس منتقل کرد که این اقدام با واکنش فلسطینی‌ها و عموم مسلمانان و نیز مردم جهان مواجه شد.




همچنین در سرزمین‌های اشغالی در مرز با رژیم اسرائیل تظاهراتی به پا شده است که تاکنون شهدای زیادی را از جمله کودکان و زنان و نوجوانان در بر داشته است.

"آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی؛ درد بگیرید، بمیرید"

در راهپیمایی امروز شعار آمریکای فینگیلی و اسرائیل جینگیلی درد بگیرید بمیرید، از سوی راهپیمایان تهرانی سر داده شد.

در بنری که بر روی دیواره‌های دانشگاه تهران نصب است جمله‌ای از امام موسی صدر به این مضمون آورده شده است که "قدس، قبله ما و کانون ارزش‌های ماست."

همچنین جمله‌ای از مقام معظم رهبری نیز بر روی این بنرها چاپ شده است به این مضمون که "روز قدس، تیری است به قلب توطئه فراموشی مساله فلسطین"، "روز قدس نماد صف بندی حق در مقابل باطل است".

در مجموعه پوسترها و بنرهایی که از سوی شهرداری تهران چاپ و در مراسم توزیع شده است شعارهایی از این قبیل آورده شده است: "هر سه روز یک فلسطینی کشته می‌شود"، "هیهات من الذله"، "به زودی در قدس نماز می‌خوانیم"، "قدس پایتخت عربی فلسطین است".

در راهپیمایی امسال عکس نوشته شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعه جنبش اسلامی نیجریه به همراه عکس نوشته‌ای از قدس با این مضمون "فرعون امروز، آمریکا و رژیم صهیونیستی است".

همچنین نمازگزاران و راهپیمانان روز قدس شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، هم غزه هم لبنان جانم فدای قرآن سر دادند.

در حاشیه این مراسم کمیته امداد امام خمینی با قرار دادن صندوق‌هایی در مسیر راهپیمایان کمک‌ها برای زلزله زدگان غرب کشور، همچنین کمک به مردم مظلوم فلسطین، سوریه و یمن جمع‌آوری می‌کند.

همچنین یکی از شعاردهندگان این مراسم شعاری سر می‌داد و از راهپیمایان می‌خواست که این شعار را باصدای بلند فریاد بزنند با این مضمون " آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی، درد بگیرید، کوفت بگیرید، الهی بمیرید".

بر روی عکس نوشته‌ای که عکس یک خانواده فقیر فلسطینی را بر روی خود داشت نوشته بود: "کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور".

در پایان راهپیمایی روز قدس راهپیمایان با حضور در دانشگاه تهران آخرین نماز جمعه ماه رمضان را خواهند خواند.

ادامه دارد ....

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین