کد خبر: ۱۴۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
دانشگاه‌های یکی از استان‌های عمدتاً مسلمان‌نشین چین به دانشجویان مسلمان از جمله تاجیک‌ها هشدار داده که روزه نگیرند، در صورت غیر از دانشگاه و کشور اخراج خواهند شد.
ناطقان: به نقل از رادیوی آزادی، مقامات دانشگاه های سین کیانگ چین برای دانشجویان مسلمان خارجی از جمله دانشجویان تاجیک شرط گذاشتند که از عبادت در داخل دانشگاه و روزه داری پرهیز کنند.

در صورت ثابت شدن روزه داری دانشجویان مسلمان خارجی آنها از دانشگاه و از قلمرو این کشور اخراج خواهند شد.

بنابه سخنان دانشجویان تاجیکی مشغول تحصیل در دانشگاه های سین گیانگ چین که نخواستند نامشان افشا شود قبل از فرارسیدن ماه شریف رمضان مقامات دانشگاه از هر یک دانشجوی مسلمان خارجی امضا گرفته که در صورت روزه داری از دانشگاه اخراج می شوند.

علاوه بر این مسئولین خوابگاه های دانشجویان مسلمان در این منطقه چین زمان بامداد و زمان افطار اتاق های آنها را بررسی می کنند که مبادا کسی روزه گرفته باشد.

طبق گفته های این منابع، در صورت اثبات شدن روزه داری دانشجو وی بدون چون و چرا از دانشگاه و از کشور اخراج می شود.

با این حال، نقض حقوق مذهبی دانشجویان مسلمان خارجی در دانشگاه های سین کیانگ چین با این محدود نمی شود و علاوه بر این مقامات دانشگاه های این منطقه به دانشجویان مسلمان اخطار داده اند که از مطالعه ادبیات دینی، خواندن نماز و گذاشتن ریش خودداری کنند.

در قلمرو چین بیش از 3 هزار دانشجویای تاجیک در 112 دانشگاه و موسسات آموزشی تحصیل می کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین