کد خبر: ۱۴۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا گفت: بهتر است میوه و آۤبمیوه طبیعی در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار تا سحر مصرف شود.
ناطقان: «مریم اسدی» به راه‌های مقابله با تشنگی در هنگام روزه‌داری اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی روزه‌داران به‌ویژه در فصول گرم سال بروز تشنگی در طول روز است.

وی با بیان این‌که کم کردن حجم غذای دریافتی در وعده سحری کمک‌کننده است، افزود: مصرف غذای زیاد برای جلوگیری از گرسنگی باعث تشنگی بیشتر در طول روز می‌شود.

اسدی محدود کردن نمک در این دوران را بسیار مهم و کمک‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: دریافت اضافه نمک بدن را مجبور به واکنش کرده و برای دفع این مقدار مازاد نیاز، مقادیر قابل توجهی آب از بدن دفع می‌شود.

وی با بیان این‌که توصیه می‌شود به غیر از مقدار نمک اندکی که برای طبخ لازم است به غذا اضافه شود هیچ مقدار اضافه‌تری سر سفره به غذا اضافه نشود.

اسدی اضافه کرد: مصرف میوه نظیر هندوانه، طالبی، انواع آلو، انگور و سایر میوه‌های آب‌دار و نیز سبزیجاتی نظیر خیار، کاهو، گوجه و عرقیجات می‌تواند از بروز تشنگی زودرس جلوگیری کند. بهتر است میوه و آۤبمیوه طبیعی در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار تا سحر مصرف شود.

وی با بیان این‌که استفاده از غذاهای شیرین، پرچرب و پرپروتئین نیز سبب تشنگی در طول روز می‌شود، افزود: مصرف این مواد بویژه در سحری توصیه نمی‌شود.

اسدی با یادآوری این‌که از مصرف چای پررنگ، قهوه، نوشابه گازدار و ادویه‌جات در هنگام سحر خودداری شود، تصریح کرد: با مصرف این مواد دفع ادرار افزایش و باعث بروز تشنگی می‌شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا یادآور شد: شربت‌های خاکشیر، سکنجبین با عرق نعنا و کاسنی، شربت عسل، آۤبلیمو، گلاب و آبمیوه طبیعی از نوشیدنی‌های مناسبی هستند که برای پیشگیری از عطش و تشنگی در هنگام روزه‌داری مناسب است و باید در فاصله افطار و به‌ویژه در هنگام سحری مصرف شود.





منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین