کد خبر: ۱۴۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، نفس دیدار انجام گرفته میان رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور امری مثبت است.
ناطقان: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه در واکنش به دیدار اخیر میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور گفت، این واقعیت که این دیدار انجام گرفته مثبت است.

رهبران آمریکا و کره شمالی پس از مدت‌ها رایزنی فشرده و تنش‌های به وجود آمده برای برگزاری دیدار مشترک، امروز سه شنبه در سنگاپور برای اولین بار دیدار و گفت‌وگو کردند.

سران آمریکا و کره شمالی بعد از نشست مشترک در سنگاپور، یک سند مشترک جامع را امضا کردند که بر اساس آن آمریکا متعهد به تضمین امنیت کره شمالی و پیونگ یانگ متعهد به خلع سلاح اتمی شدند.


وزارت خارجه روسیه در واکنش به این دیدار گفته است، مسکو به تلاش‌های فعال برای حمایت از روند سیاسی و دیپلماتیک در شبه‌جزیره کره ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما بر این باوریم که توقف اقدامات تحریک آمیز گامی ضروری در جهت کاهش تنش‌ها در این شبه‌جزیره است و باعث ایجاد جوی اعتمادآمیز در انجا می‌شود».

این بیانیه می‌افزاید: «ما اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه انجام مانورهای نظامی طی مذاکرات ادامه می‌یابد را نامناسب می‌دانیم».
منبع: مشرق
برچسب ها: روسیه ، دیدار ، ترامپ ، اون
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین