کد خبر: ۱۴۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
ترامپ:
رئیس جمهوری آمریکا پس از امضای توافق بارهبر کره شمالی افزود: امیدوارم که در زمان مقتضی و بعد از آغاز تحریم های بیرحمانه ای که وضع کردیم، آنها بیایند و درباره یک توافق واقعی مذاکره کنند، برای آنکه دوست دارم آنرا انجام دهم اما الان برای این کار خیلی زود است.
ناطقان: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس ازامضای توافق بارهبر کره شمالی درحالیکه ماه گذشته ازتوافق بین المللی میان ایران و 1+5 (برجام) خارج شد، اعلام کرد: مایل به انجام مذاکره درباره یک توافق واقعی با ایران هستم .

ترامپ روز سه شنبه در این نشست خبری در سنگاپور که از اغلب شبکه های تلویزیونی مهم جهان بصورت مستقیم پخش می شد، مدعی شد: توجه ایران دیگر معطوف به دریای مدیترانه و سوریه نیست و 'اعتماد به نفس آنان کاهش یافته است.'

وی ادعا کرد: برای بازگرداندن گروگانها به آمریکا مانند دولت قبل که به ایران یک میلیارد و 700 میلیون دلار پرداخت کرد، پولی به کره شمالی پرداخت نکردم.

ترامپ در این کنفرانس خبری که بدون حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزارشد، اظهار داشت: در باره توافق ایران صادقانه بگویم موضوع هسته ای اولویت نخست من است. اما در باره توافق ایران، فکر نمی کنم ایران همان کشور 3 تا 4 ماه قبل باشد، فکر نمی کنم آنها دیگر چندان نگاهی به مدیترانه داشته باشند و دیگر آنها آن چنان نگاهی با اطمینان کامل به سوریه ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: امیدوارم که در زمان مقتضی و بعد از آغاز تحریم های بیرحمانه ای که وضع کردیم، آنها بیایند و درباره یک توافق واقعی مذاکره کنند، برای آنکه دوست دارم آنرا انجام دهم اما الان برای این کار خیلی زود است.

ترامپ درمورد رهبر کره شمالی نیز گفت: او مرد باهوشی است و من باور کردم که می خواهد شرایط را تغییر دهد. در وقت مناسبش به کره شمالی سفر خواهم کرد و یا او را به کاخ سفید دعوت می کنم.

منبع: انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین