کد خبر: ۱۴۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: آنکارا در صورت نیاز از سیستم اس – ۴۰۰ استفاده خواهد کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با یک شبکه ترک زبان اعلام کرد: ما سیستم اس – ۴۰۰ را از روسیه برای ذخیره آن در زرادخانه‌ها نخریده‌ایم. در صورت نیاز از این سیستم استفاده می‌کنیم. زیرا اگر از آن استفاده نکنیم چه کار باید انجام دهیم؟ آیا باید به مرحمت آمریکا تکیه کنیم؟

آنکارا به عنوان عضو ناتو در اقدامی غیرمعمول توافقی را با روسیه در ماه دسامبر گذشته برای خرید سیستم دفاع موشکی اس – ۴۰۰ امضا کرد.

این توافق باعث ناخرسندی آمریکا شد و واشنگتن، آنکارا را تهدید کردکه مشمول تحریم ایالات متحده می شود. واشنگتن هشدار داده که این سلاح با سیستم‌های دفاعی ناتو ناسازگار است.

در همین راستا برخی از اعضای کنگره آمریکا به دنبال توقف فروش تسلیحات از جمله جنگنده‌های اف – ۳۵ به ترکیه هستند.

ترکیه به دنبال خرید ۱۱۶ فروند جنگنده اف – ۳۵ بوده و همچنین به دنبال خرید موشک‌های پاتریوت است.

قرار است براساس جدول زمانی تعیین شده در قرارداد خرید اس – ۴۰۰، روسیه اولین محموله از این سیستم را در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل ۲۰۲۰ منتقل کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اردوغان ، اس 400 ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین