کد خبر: ۱۴۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
قانونگذاران کانادا با حمایت نخست‌وزیر این کشور طرحی را تصویب کردند که خواستار عدم احیای روابط اوتاوا با تهران می‌شود. این در حالی است که ترودو پیش از این از بهبود روابط دو کشور حمایت کرده بود.
ناطقان: به نوشته روزنامه تورنتوسان، کابینه لیبرال کانادا روز سه‌شنبه با حضور در پارلمان به طرح قانونگذاران برای عدم احیای روابط با ایران رای مثبت داد.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اولین فردی بود که در حمایت از این طرح در جای خود ایستاد، سپس دیگر اعضای کابینه به طرح گارنت جنیوس نماینده محافظه‌کار پارلمان کانادا علیه روابط کشورش با ایران رای مثبت دادند.

به نوشته تورنتوسان، سخت است بتوان این تناقض را درک کرد. ترودو پیش از این از بازگرداندن روابط دیپلماتیک با ایران حمایت کرده بود اما این طرح از دولت می‌خواهد تا برنامه‌های کنونی خود برای بهبود روابط را متوقف کند و تمامی مذاکرات یا رایزنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران درباره بازگرداندن روابط دیپلماتیک را کنار بگذارد از این رو نمی‌توان درک کرد که چرا ترودو در حمایت از این طرح ایستاد تا نشان دهنده یک تغییر کامل در سیاست دولت کانادا در قبال ایران باشد.

نکته مهم دیگری که در این طرح وجود دارد این است که نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست کانادا از نهادهایی که تروریستی شناخته می‌شوند، قرار می‌دهد.

جاستین ترودو همچنین به بازرگانان کانادایی که برخی از آنها در حال مذاکره با ایران بودند پیام داده است که با این کشور تجارت نکنند.

تورنتوسان در ادامه نوشت: اگرچه رای روز سه‌شنبه تنها در تایید یک طرح بود، نشان دهنده حقیقت درباره سیاست‌های دولت بود. اینکه این رویکرد جدید به طور دقیق چگونه خواهد بود و چه زمانی اجرایی خواهد شد هنوز مشخص نیست.

دفتر نخست‌وزیر کانادا در پاسخ به این سوال که آیا نام سپاه پاسداران ایران در فهرست نهادهای تروریستی قرار خواهد گرفت، به طور تلویحی اعلام کرد که جنبه‌های خاصی از این طرح در واقع اجرا نخواهند شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین