کد خبر: ۱۴۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
حسن کامران گفت: ما باید به دانه درشت‌ها امر و نهی کنیم در غیر این صورت اشرار بر مردم حاکم می‌شوند. بنده و تعدادی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص بر روی مجلس آماده کرده‌ایم. ما نباید صرفا تفحص بر روی دستگاه‌ها داشته باشیم.
ناطقان: حسن کامران در نطق میان دستور جلسه علنی امروز بیان کرد: امام شهید این ماه یعنی امام علی (ع) وصیتی خطاب به نمایندگان مجلس، وزیر، استاندار، شهرداری، امیر، سردار، امام جمعه، دارد و می فرماید ای امرا اگر دنیا سراغ شما آمد شما سراغ دنیا نروید. دنیا سراغ خادم مسجد نمی‌رود بلکه سراغ صاحب منصبان می‌رود. یعنی دلار خارج، سراتو، غذای چرب و نرم جاذبه دارد.

 وی در ادامه گفت: امام علی (ع) در این وصیت می‌فرماید به دانه درشت‌ها امر و نهی کنید. به دربدر یا کلاه نمدی چشم غره رفتن فایده ندارد. ما باید به دانه درشت‌ها امر و نهی کنیم؛ درغیر این صورت اشرار بر مردم حاکم می‌شوند. بنده و تعدادی از نمایندگان  طرح تحقیق و تفحص بر روی مجلس آماده کرده‌ایم. این طرح باید مطرح شود. ما نباید صرفا تفحص بر روی دستگاه‌ها داشته باشیم. بنده چند دوره است که در مجلس حضور دارم اما این  فرصت فراهم نشده است.

وی افزود: از  اعضای  هیات رییسه تقاضا دارم زمینه ای فراهم کنند تا این تحقیق و تفحص که به کمیسیون بودجه رفته است با سرعت انجام شود چرا که به نوعی نظارت دقیق است و این تفحص دارای  چندین محور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: دولت باید بداند که ما مصوبات شورای آب را قبول  نداشتیم ولی به آن تن دادیم.  امروز که به آن تن داده ایم چرا اجرایی نمی‌شود. حتما باید تجمع صورت گیرد؟ بنده سوالم از مسئولین این است که به حق آبه‌داران چه داده‌اند؟ سال گذشته یک ریال دادید و امسال نیز ده شاهی و همگی نیز جانماز آب می‌کشید و می‌گویید متدین هستید. اگر اینگونه است پس چرا خلاف شرع انجام می‌دهید؟ مصوبات شورای امنیت کشور چرا اجرا نمی‌شود؟ ما در اصفهان مصوبه شما را اجرا کردیم گفتید چاه‌ها را ببنید و ما نیز چاه‌ها را بسته‌ایم. همچنین گفتید که به باغ‌ها آب ندهید و این کار را انجام ندادیم. در جاهای دیگر نیز باید این کار انجام شود. کشاورزی که ۳۰  سال قدمت دارد باید زمینش از بین رود تا درخت‌های جدید وی آب بخورد.

 وی  تصریح کرد:‌ در چنین شرایطی برخی‌ نیز  کارشناس شده‌اند و طومار شیخ بهایی را زیر سوال می برند؛ درحالی که شیخ بهایی عقل آمایشی داشت. ایشان طوری توزیع آب داشت که زمانی که آب وجود نداشت به همه به یک اندازه آب می‌رسید. آقای مدعی العموم که گاهی صرفا برای یک مورد سوژه‌ای مدعی العموم می‌شوید آیا با این زلزله خاموشی که وجود دارد و حق آبه نیز داده نشده مدعی العموم نباید مدعی شود که امروز ۲۰۰ هزار نفر جمعیت آسیب پذیر شده‌اند؟ این افراد تولید کننده واقعی بودند.

کامران در پایان گفت:  در زمینه کمیته امداد نیز جوسازی که انجام شده یک جوسازی اسرئیل و  صهیونیستی بود. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین