کد خبر: ۱۴۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اعتیاد را چهارمین عامل مرگ و میر در ایران برشمرد و گفت: آگاهی بخشی و دادن آموزش به جامعه برای مبارزه با این معضل ضروری است.
ناطقان: محمدحسین شاهکویی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رودسر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: یکی از رویکردهای دولت اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است.

وی چهارمین عامل مرگ میر در ایران را مصرف مواد مخدر برشمرد و گفت: نبود آگاهی مناسب در زمینه خطرات مصرف مواد مخدر در بین آحاد جامعه علت اصلی این آمار است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه خانواده، آموزش وپرورش، رسانه و فضای مجازی و مساجد نقش مهم و اثرگذاری درترویج آگاه سازی و اطلاع رسانی به جامعه ایفا می کنند، افزود: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و باید در این راستا آموزش های لازم داده شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ نوع موادصنعتی در بازار جهانی توزیع می شود، خاطرنشان کرد: باید با ارائه برنامه های مناسب سبب کاهش تقاضا در بازار شویم. باید به سمتی حرکت کنیم که جوانان رغبتی به مصرف موادمخدر به ویژه مخدرهای صنعتی نداشته باشند.

شاهکویی با تأکید برضرورت برنامه ریزی درست و اساسی در این زمینه، اظهار کرد: مقابله و مبارزه با مواد مخدر به تنهایی امکان پذیر نیست و همزمان با مقابله امر پیشگیری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی برتعامل همه دستگاه ها برای مبارزه با این معضل اجتماعی تاکید کرد و گفت: می توان از پتانسیل و ظرفیت های مختلف موجود برای آگاهی بخشی به جامعه نسبت به خطرات مواد مخدر بهره برد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان ادامه داد: نبود آگاهی کافی از خطرات و آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر بیشترین علت گرایش معتادان به مصرف مواد به ویژه مواد صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه  ۲/۵ درصد افراد جامعه را معتادان تشکیل می دهند، افزود: طی سال های گذشته اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور و استان انجام شده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین