کد خبر: ۱۴۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
مدیرعامل موسسه مهراندیشان آفاق از پذیرش و درمان پنج الی ۱۰ معتاد به صورت رایگان در مراکز زیر مجموعه این موسسه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
ناطقان: یوسف دولتی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه اعتیاد مهمترین مسئله در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و ایشان از آن، به عنوان ام الفساد نام برده‌اند، اتفاقات خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال‌های گذشته افتاده است.


وی افزود: اعتیاد عامل موثری در بروز قتل، بزهکاری، طلاق، بیکاری و بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی است.


مدیرعامل موسسه مهراندیشان آفاق بیان کرد: در گذشته نقش خانواده در آگاهی به فرزندان و درمان اعتیاد فرزند آسیب دیده‌شان بسیار کمرنگ بود اما زمانی که مبارزه با اعتیاد به صورت اجتماعی درآمد، همه در قبال این آسیب اجتماعی احساس مسئولیت کردند.


دولتی ادامه داد: امروزه بسیاری از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی پذیرفته‌اند که باید در مبارزه با مواد مخدر مشارکت و سهم خود را ایفا کنند. همچنین حمایت‌های مالی و معنوی دستگاه‌های دولتی همچون شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها، بهزیستی، پلیس و دستگاه قضایی از سمن‌ها بیشتر شده است.


وی گفت: از زمان ورود دکتر رحمانی فضلی به وزارت کشور و قبول مسئولیت در دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر اتفاقات خوبی رخ داد، تا قبل از آن، نقش سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار کمرنگ بود، شاید از مجموع دو هزار سازمان مردم‌نهاد، تعداد اندکی فعالیت داشتند اما امروزه در حوزه پیشگیری و درمان همه مراکز فعال شده‌اند و این به خاطر حمایت نظام است.


مدیرعامل موسسه مهراندیشان آفاق افزود: معتقدیم وقتی کار به مردم سپرده می‌شود بهتر هم انجام می‌شود؛ چون مشکلاتی که در سازمان‌های دولتی وجود دارد در سازمان‌های مردم‌نهاد وجود ندارد.


دولتی اظهار کرد: در گذشته برچسب "معتاد انگ جامعه" است بسیار رواج داشت اما امروزه اگر معتادی بهبود یابد از تسهیلات ۴ درصدی برخوردار می‌شود و کارفرمایی هم که بهبودیافته‌ای را جذب کند از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.


وی با بیان اینکه موسسه مهراندیشان آفاق در حوزه پیشگیری، درمان، توانمندسازی و جامعه‌پذیری معتادان فعالیت دارد، گفت: فرد بعد از درمان به مراکز توانمندسازی منتقل می‌شود و حرفه و مهارتی را می‌آموزد، با این اقدامات، سعی داریم فرد احساس مفید بودن ‌کند در این صورت می‌تواند، خانواده‌پذیر و جامعه‌پذیر شود.


مدیرعامل موسسه گفت: پیشنهاد می‌کنم در هفته مبارزه با مواد مخدر، مردم و مسئولان از مراکز درمان و پیشگیری از اعتیاد بازدید کنند و از نزدیک با روند کار اینگونه مراکز آشنا شوند. وقتی درب مراکز به روی عموم مردم باز باشد در این صورت خیرین بهتر کمک می‌کنند و مردم نیز بیشتر مشارکت می‌کنند و کمک‌ها هم محله محور خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر  دولتی ادامه داد: به مناسبت هفته مبارزه با مبارزه با مواد مخدر، در موسسه مهراندیشان آفاق و مراکز زیرمجموعه، هر روز یک برنامه داریم،همچنین ۲۲۰ مرکز زیر مجموعه موسسه، امادگی پذیرش و درمان ۵ الی ۱۰ معتاد را به صورت رایگان دارند. یعنی در کل ۲۲۰۰ معتاد بی‌بضاعت که داوطلب درمان هستند و توانایی پرداخت تعرفه درمانی را ندارند، می‌توانند در این مراکز پذیرش ‌شوند، لذا امیدوارم با این اقدامات، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد، گام‌های مثبتی برداریم .

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین