کد خبر: ۱۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
پیشنهاد حاجی بابایی به بانک مرکزی:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید دولت در این زمینه سامانه اطلاع رسانی راه اندازی کند و بصورت شفاف نام شرکت ها و اشخاصی که دلار 4200تومانی دریافت کرده اند را در منظر عمومی قرار دهد.
ناطقان: حمیدرضا حاجی بابایی درباره سیاست ارزی دولت گفت:از ابتدا مشخص بود که سیاست تعیین نرخ 4200 تومان برای هر دلار بازخور مناسبی در پی نخواهد داشت.براساس گزارش های تقاضا برای واردات با دلار 4200تومانی با رشد معناداری روبرو شده که این موضوع در التهاب بازار در مدت اخیر نقش داشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:رشد واردات به تضعیف تولید داخلی منجر می شود این در حالی است که باید حمایت از تولید ایرانی در سال جاری که به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده بیش از گذشته باشد.

تاکید بر ابهام زدایی در بحث اختصاص دلار 4200 تومانی برای واردات

نماینده مردم همدان و فامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:عدم برنامه مشخص در زمینه عرضه دلار 4200 تومانی باعث ایجاد رانت برای عده کمی شده و بخش قابل توجهی از جامعه به دلیل روبرو شدن با افزایش قیمت ها در بازار، از وضعیت نرخ ها در بازار رضایت ندارند بنابراین باید دولت در این زمینه سامانه اطلاع رسانی راه اندازی کند و بصورت شفاف نام شرکت ها و اشخاصی که دلار 4200تومانی دریافت کرده اند را در منظر عمومی قرار دهد.

حاجی بابایی ادامه داد:مردم باید بدانند که چه اشخاصی و کدام شرکت ها دلار 4200تومانی را بر چه مبنای دریافت می کنندهمچنین باید مشخص شود آیا رقابتی در زمینه استفاده از دلار با نرخ مذکور وجود دارد؟

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید این موضوع بصورت شفاف روشن شود که اشخاص و شرکت های وارداتی  که دلار 4200تومانی دریافت می کنند کالاهای وارداتی را با محاسبات دلار با نرخ 4200 تومان به بازار ارائه می کنند یا محاسبه در فروش کالا براساس دلار7هزارتومانی صورت می گیرد؟ در هرصورت باید به ابهامات ارزی پاسخ داده شود. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: ابهاماتی در خصوص مسائل مذکور وجود دارد و ابهامات با انجام مصاحبه و استدلال های شفاهی رضایت مندی ایجاد نمی کند بنابراین تنها با شفافیت می توان از این وضعیت خارج شد.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین