کد خبر: ۱۴۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نزدیک سه سال است که با دولت عراق درباره حذف روادید مذاکره می‌کنیم، اما طرف مقابل آمادگی لازم را ندارد لذا "ویزای اربعین" امسال حذف نخواهد شد.
ناطقان: شهریار حیدری با بیان اینکه نزدیک سه سال است با دولت عراق در سطح ریاست جمهوری برای حذف روادید مذاکره می‌کنیم، اظهار کرد: طرف عراقی آماده حذف روادید نیست.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: انتظار داریم در سال‌های آینده کشور عراق آمادگی لازم برای لغو روادید را داشته باشد که به نفع دولت و مردم دو کشور است.

حیدری در خصوص مرزهای در نظر گرفته شده برای زائران اربعین تصریح کرد: مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان، مهران در ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه را برای تردد زائران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در تفاهم جدیدی که با دولت عراق شده، مرز سومار در استان کرمانشاه به عنوان مرز احتیاط در نظر گرفته شده که در صورت ازدحام جمعیت در دیگر مرزها، از این مرز استفاده خواهد شد البته سال قبل به دلیل عدم آمادگی دولت عراق از مرز سومار و خسروی استفاده نشد.

حیدری متذکر شد: مرزهای هوایی نجف و کربلا طبق روال سالهای گذشته باقی است و تقویت خواهند شد و مرز ریلی نیز به سمت شلمچه اضافه خواهد شد.

سخنگوی ستاد اربعین به باشگاه خبرنگاران گفت: مرز دریایی نیز به مرزهای دیگر برای تردد زائران اضافه خواهد شد و تقریبا امسال از ظرفیت مرزهای هوایی، ریلی و زمینی استفاده خواهیم کرد و این آمادگی هم ایجاد شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: طبق آخرین جلسه ستاد مرکزی اربعین که با حضور کمیته‌های 12 گانه تشکیل شد؛ دستورالعمل‌هایی که قبلا توسط رئیس این ستادابلاغ شده اجرایی و عملیاتی می‌شود و پیش‌بینی ما این است که مراسم اربعین امسال روان‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین