کد خبر: ۱۴۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: یکی از مباحثی که به صورت اشتباه در میان مردم این استان تبدیل به فرهنگ شده آن است که نان هرچه سفیدتر باشد باکیفیت تر است.
ناطقان: فریدونی،  افزود: این درحالیست که این تفکر اشتباه بوده و هر چقدر نان بر اثر سبوس رنگش تیره تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تحقیقات انجام شده هیچ ماده غذایی برای تسهیل و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی با سبوس برابری نمی کند، ادامه داد: اما برای این امر نیز دو شرط وجود دارد که شرط نخست، آن است که در کارخانه آرد که مرکز پالایش گندم است سبوس کمتر از گندم جدا شود.

فریدونی با بیان اینکه مردم خراسان شمالی سالانه 100 هزار تن آرد مصرف می کنند، اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی های صورت گرفته مطالبه مردمی برای درخواست نان سبوس دار ایجاد شود.

به گفته وی سفید تر شدن آرد به معنای کیفی تر شدن آن نیست.

وی بیان کرد: شرط دوم نیز آن است که اگر بخواهیم آرد سبوس دار استفاده شود باید فرآیند تخمیر به شکل کامل در نانوایی های صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: نان سوبس دار مانع جذب سریع قند و چربی خون می شود، نان سبوس دار منبع خوبی از مواد معدنی، فیبرخوراکی و ویتامین B است.

وی گفت: نان سبوس دار به دلیل دارا بودن فیبر خوراکی سبب کاهش اختلالات دستگاه گوارشی و روده ای می شود.

فریدونی با بیان اینکه سبوس فرآیند بیات شدن نان را به تاخیر می اندازد، گفت: از انجاییکه آب میان بافتی در نان سبوس دار حفظ می شود ماندگاری آن نیز افزایش می یابد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین