کد خبر: ۱۴۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
رییس کمیته ملی المپیک در پایان درباره کارشکنی آمریکایی‌ها در عدم صدور روادید برای برخی از اعضای تیم ملی والیبال گفت: سال گذشته رییس جمهور تعبیر خوبی را به کار برد و گفت: که یک برج ساز بر سرنوشت یک ملت حاکم شده است. قطعا ما هم این اقدام را محکوم می‌کنیم و مقصر اصلی این اتفاق دولت آمریکاست.
ناطقان: امروز (دوشنبه) رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در ادامه بازدیدهایش از تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی در اردوی تیم ملی والیبال ب. حاضر شد و پس از آنکه دقایقی از نزدیک نظاره‌گر تمرین‌ها بود در پایان درباره شرایط والیبالیست‌ها گفت: در حال حاضر تیم ملی بزرگسالان در لیگ ملت‌های والیبال درگیر مسابقه‌ها است و تیمی که در حال حاضر خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کند با تمام بازیکنانش در اردو نیست.

او ادامه داد: یکی از اتفاقات مهمی که از طریق والیبال افتاد تغییر ذائقه مردم بود. والیبال به خاطر درخشش ذائقه عمومی را تغییر داد و باید به خاطر این اتفاق از داورزنی، ضیایی و تمامی قهرمانان این رشته تقدیر کرد. والیبال نشان داده است که جذابیت لازم را برای ایجاد نشاط در جامعه دارد و هفته آینده موج حمایت‌ها را در سالن آزادی خواهید دید. برای مردم والیبال مهم و ارزشمند است چرا که توانسته انتظارات را برآورده کند. ما هم در تلاشیم تا این ظرفیت را گسترش دهیم.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: جوانانی که در حال حاضر در قالب تیم ملی هستند در آینده خواهند درخشید. والیبال سال پرترافیکی را پیش رو دارد و بعد از لیگ ملت‌ها و بازی‌های آسیایی باید در قهرمانی جهان نیز شرکت کند.

او خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک از فدراسیون والیبال که امید اصلی ایران برای کسب مدال در رشته تیمی است حمایت می‌کند. رقبای ایران کشور‌های چین، ژاپن و کره جنوبی هستند و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خوبی که انجام شده به نظر دغدغه جدی نداریم. شرایط روانی بسیار خوبی نیز در تیم حاکم است.

صالحی امیری با اشاره به نتایج نه چندان دلچسب تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها گفت: طبیعت یک رشته ورزشی این است که در جریان مسابقات افت و خیز داشته باشد. افتخار می‌کنیم که والیبال مدعی حضور در چند رویداد بین‌المللی است و در همه آن‌ها نیز حرفی برای گفتن دارد. علاوه بر آنکه از رشته‌های کاراته، تکواندو، جودو، ووشو و کشتی حمایت می‌کنیم، اما اقبال عمومی خوبی که در مورد والیبال وجود دارد باعث شده تا تلاش کنیم همه امکانات را برای این رشته فراهم کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک در پایان درباره کارشکنی آمریکایی‌ها در عدم صدور روادید برای برخی از اعضای تیم ملی والیبال و همچنین برخورد زشت و نامناسب در فرودگاه و بازجویی‌هایی که FBI انجام داده است، گفت: سال گذشته رییس جمهور تعبیر خوبی را به کار برد و گفت: که یک برج ساز بر سرنوشت یک ملت حاکم شده است. قطعا ما هم این اقدام را محکوم می‌کنیم و مقصر اصلی این اتفاق دولت آمریکاست. مسئولان این کشور استاندارد‌های جهانی را رعایت نکردند و با به وجود آوردن شرایطی به دور از اخلاق قصد تحریک روحی تیم ایران را داشتند. قطعا این اقدام از سمت و سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک محکوم است و بازنده اصلی دولت آمریکاست. بازیکنان ایران در طول این رقابت‌ها به چند قاره مختلف سفر کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد و مطمئنا این اتفاقات نوعی تحریک روانی بود. ما نیز از سمت کمیته ملی المپیک رسما شکایت خود را از طریق وزارت امور خارجه منعکس خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین