کد خبر: ۱۴۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
سرپرست حجاج ایرانی در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان اعزام‌های حج ۹۷، تصمیم گیری به موقع برای جلوگیری ازآسیب‌ها ضروری است.
ناطقان: در نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برنامه ریزی برای تامین سوغات حجاج از بازار داخلی بررسی و بر لزوم پیگیری موضوع اختصاص ارز به زائران تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سرپرست حجاج ایرانی در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان اعزام‌های حج ۹۷، تصمیم گیری به موقع برای جلوگیری ازآسیب‌ها ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر لزوم توجیه زائران درجلسات متمرکز آموزشی در استان‌ها و مناطق را یادآور شد و ازمسئولان فرهنگی و اجرایی خواست حداکثر بهره برداری از این جلسات صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در این جلسات موضوعات کلیدی برای زائران بیان شود و از طرح مطالب غیر ضروری پرهیز شود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت: بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج وزیارت و صدا وسیما باید نسبت به سال‌های قبل به موضوع اطلاع رسانی اهتمام بیشتری داشته باشند.

درادامه این جلسه آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اقدامات صورت گرفته برای تامین ارز مورد نیازحج امسال، تصریح کرد: با همکاری بانک مرکزی در تلاش هستیم تا مشکلات باقیمانده در مورد انتقال ارز مربوط به هزینه‌های سفر حج برطرف گردد.

وی با اشاره به عضویت حدود ۲۷ هزار نفر از زائران حج امسال در پیام رسان‌های ایرانی افزود: ارتباط دو سویه خوبی با زائران و کارگزاران حج ۹۷ برقرارشده است و اطلاعات کاربردی به صورت مستمر برای آن‌ها ارسال و به سوالات شان پاسخ داده می‌شود.

وی اضافه کرد: عملیات وارد کردن اطلاعات حجاج درسیستم مسار برای صدور روادید سفر به عربستان هم آغاز شده و مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.

بر پایه این گزارش، آقای دکتر سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز از ثبت نتایج معاینات پزشکی حجاج درنرم افزار این مرکزخبر داد و گفت: بسته بندی دارو‌های

انتقالی به عربستان درحال اتمام است و قرارداد حمل آن به امضاء رسیده و برای ترخیص دارو‌ها نیز برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت هم ازمسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت خواست ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، زمینه استفاده ازامکانات بیمارستان‌های سعودی در مدینه منوره، مکه مکرمه و مشاعر را برای درمان بیماران فراهم کنند.

این جلسه با گزارش حجج الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی و حمید احمدی مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری درباره برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری جلسات اسرار و معارف حج و متمرکز آموزشی در استان‌ها، اجرای طرح‌های مودت و یاوران حجاج و تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی ادامه یافت.

در پایان این جلسه بر لزوم پیگیری موضوع اختصاص ارز به زائران سفر‌های زیارتی تاکید شد و آقای محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با اشاره به سال حمایت از تولید داخلی، اقدامات انجام شده برای تامین سوغات حجاج از بازار ایران با استفاده از فضای مجازی را بیان کرد.

گفتنی است بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پیشتر اعلام کردند که زائران خانه خدا می‌توانند خرید سوغاتی خود را با محوریت کالای ایرانی از فروشگاه‌های داخلی، آن هم به صورت اینترنتی انجام دهند.

این برنامه ریزی گامی درجهت تحقق شعارسال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» است و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشورموجب خواهد شد زائران ایرانی به جای بازارگردی و خرید از بازار‌های عربستان، سوغاتی‌های خود را از داخل کشور تهیه کنند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین