کد خبر: ۱۴۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی در محوطه محیط‌بانی صیدوا مشاهده شد و تصاویر آن ثبت‌شده است.
ناطقان: عباسعلی دامنگیر اظهار داشت: یک قلاده پلنگ ایرانی در محوطه محیط‌بانی صیدوا که به‌آرامی بر روی زمین دراز کشیده بود مشاهده شد.

وی با بیان اینکه مأموران محیط‌بانی با صدای غرش پلنگ متوجه حضور آن در محوطه شدند افزود: پلنگ پس از مشاهده مأموران محیط‌بانی به بالکن ساختمان پاسگاه محیط‌بانی می‌رود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان بیان کرد: در این وضعیت دوربین‌ها بهترین و زیباترین تصاویر را از این پلنگ ثبت کردند.

وی با اشاره به اینکه حفظ امنیت این‌گونه جانوری نادر مهم‌ترین رسالت محیط بانان است اعلام کرد: شرایط لازم برای انتقال این پلنگ به حیات‌وحش به‌سرعت مهیا شد.

دامنگیر با بیان نکاتی مهم به هنگام مشاهده جانوران گوشت‌خوار ازجمله پلنگ و یوزپلنگ و گربه سان ها خاطرنشان کرد: حیات‌وحش منطقه پرور زیستگاه مناسبی برای این‌گونه جانوری است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین