کد خبر: ۱۴۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
دبیر اجرایی هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران با اشاره به دو عامل تاثیرگذار در بروز بیماری‌های قلبی، گفت: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی باید به شدت از خوددرمانی بپرهیزند.
ناطقان: دکتر مهدی رجبی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران، اظهار کرد: این همایش به صورت داخلی طی 9 سال اخیر به طور مداوم برگزار شده و هدف از آن آموزش، ارتقای ارتباطات، برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی برای داروسازان و پزشکان است ولی تفاوت این دوره با دوره‌های قبلی این بوده که امسال به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و بورد داروسازان بالینی از کشورهایی همچون کره‌ جنوبی، ژاپن و تایلند و کشورهای دیگر در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: بورد داروسازی بالینی آسیا 25 عضو از کشورهای دیگر دارد که ایران، تایوان، چین، اندونزی نیز از دیگر کشورها در آن به شمار می‌روند که از ایران بنده و دکتر فرشاد هاشمیان عضو این بورد هستیم و به غیر از ایران که دو عضو و آمریکا 5 عضو در این بورد دارد، سایر کشورها فقط یک و یا دو عضو دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی ادامه داد: این کنگره برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود و 21 سال سابقه جهانی داشته و هدف آن ارتقاء ارتباطات و تعامل به ویژه با کشورهای آسیای شرقی و مرکزی است و همه اعضای این بورد صاحب‌نظر بوده و صاحبان برنامه‌های اجرایی و عملی مهم بوده‌اند.

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران بیان کرد: در این کنگره مباحث علمی، بالینی و کارگاه‌های بالینی در مورد آخرین یافته‌ها و درمان‌های درمان جدید برای بیماری‌های رایج از جمله مشکلات قلبی، عفونی، تنقسی و غیره برگزار می‌شود.

رجبی اضافه کرد: در مورد مشکلات قلبی امروزه از اشتباهات رایج خود درمانی افراد است و این مسئله پیشگیری از آن حائز اهمیت است همچنین بعد از سرطان مشکلات قلبی و عروقی و سکته‌ها عامل اصلی مرگ بیشتر مردم جهان از جمله ایرانی‌ها به شمار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی بیان کرد: نحوه زندگی، نوع غذا و فعالیت فیزیکی در بروز بیماری‌های قلبی بسیار مهم است به طوری که در کشورهای حوزه مدیترانه که اصول تغذیه بهتری دارند بیماری‌های قلبی آمار کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و حتی این آمار در مقایسه با کشورهای پیشرفته نیز در آنها کمتر است.

رجبی با بیان اینکه میانگین سنی افراد مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: فعالیت فیزیکی و کیفیت زندگی دو اصل مهم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلبی است و افراد باید بر اساس شرایط سنی این دو مساله را به شدت مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین بیماران مبتلا به مشکلات قلبی باید به شدت از خوددرمانی بپرهیزند و اگر پزشک در یک زمان برایشان دارو تجویز کرد از مصرف آن در بازه‌های زمانی طولانی بدون مشورت پزشک خودداری کنند و طبق دستور پزشک برای چکاب‌های نیاز و مطرح شده به پزشک معالج در زمانهای تعریف شده مراجعه کنند و از خوددرمانی و تکرار دارو بدون نظر پزشک خودداری کنند.





منبع: سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین