کد خبر: ۱۴۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
با توجه به این‌که سکته قابل پیشگیری است آگاهی از علائم و شرایط پرخطر می‌تواند به جلوگیری از بروز آن کمک کند.
ناطقان: براساس گزارش انجمن قلب آمریکا از هر پنج زن، یک نفر از علائم هشداردهنده سکته آگاهی ندارد این در حالی است که نرخ مرگ و میر زنان بر اثر سکته دوبرابر نرخ مرگ‌و‌میر بر اثر سرطان سینه است. با توجه به این‌که سکته قابل پیشگیری است آگاهی از علائم و شرایط پرخطر می‌تواند به جلوگیری از بروز آن کمک کند.

پری‌اکلامپسی
برخی زنان بعد از هفته بیستم بارداری دچار پری‌اکلامپسی - افزایش فشار خون همراه با افزایش سطح پروتئین در ادرار- می‌شوند، این شرایط می‌تواند خطر سکته را افزایش دهد. مادرانی که قبل از بارداری دچار پرفشاری خون هستند 25 برابر بیشتر دچار پری‌اکلامپسی می‌شوند.

این افراد باید شرایط خود را برای جلوگیری از خطر سکته با پزشک درمیان بگذارند. توصیه می‌شود این مادران شش ماه تا یک سال پس از بارداری فشار خون خود را از نظر بازگشت به شرایط طبیعی چک کنند.


میگرن
براساس گزارش The American Journal of Medicine سردردهای میگرنی که زنان را سه تا چهار برابر بیشتر از مردان درگیر می‌کند، احتمال بروز سکته مغزی ایسکمیک را دو برابر افزایش می‌دهد.

این نوع سکته مغزی، زمانی اتفاق می‌افتد که یک لخته خون یا چربی، موجب انسداد رگ و قطع جریان خون در مغز شود.

محققان معتقدند میگرن با تضعیف عملکرد رگ‌های خونی، خطر این نوع سکته را افزایش می‌دهد. پرداختن به ورزش، مصرف غذاهای سالم و سیگار نکشیدن خطر سکته را در مبتلایان به میگرن کاهش می‌دهد.

قرص‌های ضد بارداری
مطالعات متعدد نشان می‌دهد احتمال ابتلا به سکته مغزی در زنانی که از داروهای ضدبارداری خوراکی استفاده می‌کنند دوبرابر است. (هورمون‌های موجود در این قرص‌ها فشار خون و خطر لخته شدن خون را افزایش می‌دهند.) هرچند این قرص‌ها بندرت باعث سکته در افراد سالم می‌شوند اما ریسک آن را در افرادی که دارای سایر ریسک فاکتورها هستند بشدت افزایش می‌دهند.

منبع:جام جم انلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین