کد خبر: ۱۴۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
یک متخصص تغذیه در مورد راهکارهای کنترل قند خون با رژیم غذایی مناسب به ارائه توضیحاتی پرداخت.
ناطقان: احمد اسماعیل زاده متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: بیماران دیابتی که به دلیل میزان بالای قند خون دارو مصرف  یا انسولین تزریق می کنند، باید دقت زیادی در رژیم غذایی خود داشته باشند.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی و به خصوص افرادی که انسولین تزریق می‌کنند باید مراقبت افت قند خون خود باشند به همین دلیل حتما مصرف سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام را با وجود گرسنه نبودن، الزامی است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه بیماران دیابتی باید به ازای هر یک ساعت و نیم یک میان وعده باید مصرف کنند، افزود: بهتر است بیماران دیابتی با وجود بی میلی این برنامه غذایی را رعایت کنند تا دچار مشکلات افت قند خون نشوند.

اسماعیل زاده عنوان کرد: بیماران دیابتی می‌توانند میوه، شیرینی، مرکبات، سبزیجات، خیار، هویج و بروکلی مصرف کنند اما در صورت محدودیت در رژیم غذایی می توانند  میوه جات خشک مانند انجیر، خرما، برگه خشک میوه‌ها را جایگزین موارد مذکور کنند.

وی با بیان اینکه آجیل میان وعده خوبی برای بیماران دیابتی محسوب می‌شود، تاکید کرد: بهتر است افراد دیابتی در مصرف شیرینی و شکلات زیاده‌روی نکنند، توصیه می‌کنم که  افراد سالم هم مانند دیابتی‌ها در مصرف قند و شکر و حتی شکلات زیاده روی نکنند.

اسماعیل زاده گفت: بهتر است افراد از میان وعده‌هایی که دارای کربوهیدات تجزیه شده هستند مثل برنج و ماکارونی و سیب زمینی و بیسکوئیت کمتر مصرف کنند و برنج قهوه‌ای سبوس دار یا نان سبوس دار و همچنین سبزیجات پخته را جایگزین آن کنند، این اقدام سبب کنترل قند، بیماران دیابتی می شود.

وی گفت: اگر افراد دیابتی به طور ماهیانه 2 کیلو وزن کم کنند، قند خونشان در حدود 30 کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند و به دارو و انسولین کمتری نیاز پیدا می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین