کد خبر: ۱۴۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
قیمت نفت امروز 1.39 دلار کاهش یافت که احتمال تصمیم اوپک به افزایش تولید در نشست فردا از عوامل موثر در این کاهش بود.
ناطقان: امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت کاهش یافته که یکی از مهمترین دلایل آن احتمال توافق اوپک در نشست فردا روی افزایش تولید است.

اوپک فردا و پس فردا نشستی را با حضور کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در وین اتریش برگزار می‌کند که نتیجه مذاکرات یکی دو روز گذشته حاکی از این است که این سازمان فردا برای افزایش تولید نفت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

افزایش تولید موجب بالا رفتن عرضه و افت قیمت می‌شود پیش از این عربستان و روسیه پیشنهاد داده‌ بودند تا در این نشست تولیدکنندگان تصمیم بگیرند تا 1.5 میلیون بشکه در روز تولید نفت افزایش پیدا کند.

ایران و دو کشور ونزوئلا و الجزیره هم ا ز ابتدا با افزایش تولید نفت مخالف هستند. امروز زنگنه وزیر نفت ایران با اندکی انعطاف نسبت به گذشته گفته است در صورتی که کشورهای تولیدکننده نفت به طرح کاهش تولید نفت پایبند باشند نیاز به هیچ تصمیم جدیدی نیست. همین پایبندی می‌تواند یک میلیون بشکه در روز تولید نفت را افزایش دهد.

دو روز گذشته منابع آگاه اعلام کردند کشورهای تولیدکننده نفت در این نشست حدود 300 تا 600 هزار بشکه تولید را افزایش خواهند داد.

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت 1.39 دلار کاهش یافته و بشکه‌ای 73 دلار و 35 سنت به فروش رفت. نفت وست‌ تگزاس آمریکا هم 1.12 دلار کاهش یافت و بشکه‌ای 64 دلار و 59 سنت فروخته شد.
منبع: فارس
برچسب ها: کاهش قیمت ، نفت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین