کد خبر: ۱۴۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
سخنگوی کاخ کرملین از دیدار دبیرکل سازمان ملل با رئیس‌جمهور روسیه در مسکو خبر داد.
ناطقان: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، پسکوف به خبرنگاران گفت، پوتین و گوترش در این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد درباره شرایط خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت‌وگو کردند.

 

طبق اعلام سخنگوی کاخ کرملین، «دو طرف در این دیدار درباره مسائل مهم بین‌المللی گفت‌وگو کردند. شرایط بوجود آمده ناشی از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیگر مسائل منطقه‌ای از جمله محورهای اصلی این دیدار بود».

بر اساس این گزارش، پوتین در گفت‌وگوی روز چهارشنبه خود با دبیرکل سازمان ملل، این سازمان را یک چهارچوب جهانی برای حل بحران‌ها خواند و تأکید کرد که منشور سازمان مل مبنای اصلی قوانین مدرن بین‌المللی است.

بنا بر این گزارش، آمریکا روز گذشته به شورای حقوق بشر سازمان ملل تصمیم خود را مبنی بر خروج از این سازمان ابلاغ کرد. طی ماه‌های گذشته واشنگتن به شدت از عملکرد این شورا انتقاد کرده بود و به ویژه این بازوی سازمان ملل را به تعصب علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم کرده بود.

آمریکا سرانجام پس از ناکامی در خارج کردن رژیم صهیونیستی از دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بامداد چهارشنبه از این شورا کناره‌گیری کرد.(جزئیات بیشتر)

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه علاوه بر اینکه این تصمیم آمریکا را اشتباه خواند، گفت: «ما امیدواریم که این تصمیم نهایی نباشد و آمریکا مجددا تعهد خود به سازمان ملل بویژه حوزه مهم حقوق بشر را تأیید کند».
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین