کد خبر: ۱۴۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
هیئت اعزامی ترامپ به منطقه پس از سفر به اردن و عربستان، امروز در قاهره با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.
ناطقان: فرستادگان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در ادامه رایزنی‌ها با سران منطقه درباره آنچه «معامله قرن» خوانده می‌شود، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه ترامپ در امور صلح خاورمیانه و مذاکرات بین‌المللی در دیدار با سیسی درباره «تلاش‌های دولت ترامپ برای تسهیل صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها» و همچنین وضعیت غزه گفت‌وگو کرده‌اند.

کوشنر و گرینبلات که چند روزی در منطقه به سر می‌برند، پیش از این به عربستان و اردن هم سفر کرده و درباره توافق احتمالی سازش، با سران این کشورها گفت‌وگو کرده‌اند.

ترامپ توافق احتمالی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را «معامله قرن» توصیف کرده و گفته می‌شود که در پشت پرده در تلاش است تا این طرفین را به پذیرش این توافق راضی کند. بر اساس گزارش‌های غیررسمی، عربستان سعودی و امارات تشکیلات خودگردان و اردن را برای تن دادن به این معامه تحت فشار قرار داده‌اند.

برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که ترامپ احتمالا ظرف چند هفته آینده از این معامله رونمایی می‌کند. این در حالی است که پس از تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت به قدس اشغالی، تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگوی علنی با مقام‌های آمریکایی را متهم و تأکید کرده که واشنگتن میانجی‌ای بی‌طرف نیست.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین