کد خبر: ۱۴۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
صدر اعظم آلمان به همراه هیاتی از تاجران این کشور شب گذشته وارد لبنان شد. این موضوع دال بر حمایت جدی برلین از اقتصاد لبنان است.
ناطقان: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، سعد حریری، نخست وزیر موقت لبنان شب پنجشنبه در دفتر خود در بیروت با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کرد و به بررسی آخرین دستاوردهای این کشور و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو جانبه پرداخت.

در دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر لبنان آمده است: دو طرف در این دیدار به بررسی مسائل اقتصادی و تجاری نیز پرداختند. در این راستا آنگلا مرکل با هیاتی از تاجران کشورش وارد بیروت شده بود که نشان می‌دهد برلین در حمایت اقتصادی و سیاسی از لبنان جدی است.

پیشتر رسانه‌های لبنانی اخباری را منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه آلمان قصد دارد 500 میلیون یورو وام کم بهره به لبنان ارائه کند که البته این خبر بعدها تکذیب شد.

آلمان یکی از کشورهایی است که به طور قابل ملاحظه‌ای لبنان را درخصوص پرونده آواره‌های سوریه حمایت می‌کند، به طوریکه کمک‌های برلین به بیروت در سال 2017 به بیش از 386 میلیون یورو رسید و پرونده آواره‌های سوریه یکی از مسائل اصلی بود که مرکل با حریری در میان گذاشت.

مرکل در این سفر اعلام کرد: آلمان همچنان در کنار لبنان با ثبات و شکوفا خواهد بود. من امیدوارم که لبنان در اجرای اصلاحاتی که آغاز کرده موفق باشد.

مرکل قرار است امروز جمعه با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار کند و با سعد حریری در همایش مشترک تجار لبنانی و آلمانی شرکت کند.

وی برنامه‌ای نیز برای دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در کاخ ریاست جمهوری بعبدا دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مرکل ، لبنان ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین