کد خبر: ۱۴۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
وزیر کشور گفت: برای کشور بد است که قدرت و عظمت ما را به شیر نفت وصل کنند.
ناطقان: عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که طی چند سال اخیر در کشور به وقوع پیوست، مطرح شدن موضوع اقتصاد مقامتی در کشور توسط مقام معظم رهبری نشان دهنده قدرت پیش بینی و آمادگی معظم له است.

وی افزود: معظم له در جایگاه رهبری در هر مقطع تشخیص اهم و مهم را خوب داده اند و موضوع اقتصاد مقاومتی را از چند سال گذشته اعلام کرده اند و هم اکنون با ضرورت اجرای آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند که باید در مقابل تکان های اقتصادی مصون شویم، ادامه داد: خیلی ها فکر نمی کردند که دیگر به شرایط گذشته تحریم ها بازگردیم اما دیدیم که تحریم های جدید علیه کشور وضع شد.

وی اظهار کرد: در حقیقت معظم له استقلال و توسعه کشور و استقرار عدالت را به عنوان اهداف اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی بیان کرده بودند.

رحمانی فضلی توضیح داد: هم اکنون به جایی رسیده ایم که به رغم تمامی تعهداتی که آمریکا در مقابل امضاء برجام داشت به صورت یک طرفه زیر آن زد و در حقیقت بدعهدی و بی وفایی از خصوصیات مستبدان است و این اولین باری نیست که با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن خروج آن ها از حقوق بشر در چند روز گذشته بسیار مضحک بود، تاکید کرد: آن ها به علت اینکه نمی توانستند پاسخ گو باشند و از سوی دیگر به دلیل آنکه کارهای آن ها در هیچ جای قاموس بشر جایی نمی گرفت از حقوق بشر خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۵۷ راه استقلال را انتخاب کردیم و هزینه های زیادی نیز برای آن پرداخت شده است، گفت: اما روز به روز توانستیم قدرت مقاومت خود را تقویت کنیم و هم اکنون در جامعه جهانی یک موضع قابل قبول منطقی و قابل دفاع داریم.

وزیر کشور افزود: همیشه موضوع اقتصاد و تحریم مطرح بوده و دشمنان از این موضوع به عنوان ابزار فشار بر مردم و کشور استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور واقعا به موضوع اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد، ادامه داد: دولت با اعتقاد وارد حوزه اقتصاد مقاومتی شده و در این راستا گام های بلندی در شاخص های اقتصادی برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه رشد اقتصادی مبتنی بر یک مبنای عمومی قدرتمند مبتنی بر فعالیت مردم، بخش خصوصی، صادرات و پیشرفت علمی مناسب نباشد، یک روش پایدار باثبات قابل اعتماد نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور توانسته ایم از لحاظ امنیت نظامی یک حداقل قابل اعتماد در شرایط دفاعی را برای خود تامین کنیم و همین امر موجب شده که دشمن در حوزه نظامی نتواند چشم چپ به کشور داشته باشد، گفت: باید در حوزه اقتصادی نیز به این مرحله برسیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اجرای پروژه ها، اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی مردم را مشارکت دهیم و به میدان بیاوریم و مردم ما نیز باید برای انجام کارها و پروژه های بزرگ ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ۱۲ میلیارد تومان منبع در اختیار قرار داد تا مشاغل روستایی اجرایی شود اما سه ماه گذشت و فقط حدود شش درصد از آن اجرایی شده است و باید تمام دهیاری ها توجیه شوند تا مردم را نسبت به این موضوع و برای اجرای آن به روستاییان آگاهی دهند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: دولت نباید نسبت به مردم بخل داشته باشد، باید اجرای کارها توسط دولت روان شود و در حقیقت امضاء کردن نامه و کاغذها فقط وظیفه دولت نیست.

وزیر کشور تاکید کرد: باید به سوی ابتکار، خلاقیت، نوآوری پیش رویم و در جهت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی گام برداریم تا بتوانیم اقتصاد کشور را مقاوم و از اتکا به نفت خارج کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین