کد خبر: ۱۴۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
مدیرعامل راه‌آهن تأکید کرد: واگن‌های بالای 30 سال باید ایمن‌سازی کامل شوند به دلیل آنکه هر واگنی که ایمن باشد، اجازه سیر در شبکه را دارد.
ناطقان: سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برای تسهیل سرمایه‌گذاری در این بخش بسترهای لازم را فراهم کرده است، گفت: طبق برنامه ششم سرمایه‌گذرای در حوزه حمل و نقل ریلی باید مانند سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته باشد.

محمدزاده ادامه داد: در برنامه ششم اعلام شده است که مالیات بر ارزش افزوده برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدماتی با نرخ صفر لحاظ شود که این خود نوعی مشوق و بسترسازی است.

وی اضافه کرد: یا مثلا اعلام شده است که راه‌آهن مشمول قانون توسعه گردشگری است و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری در راه‌آهن است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ایجاد مزیت رقابتی و توسعه حمل و نقل ریلی باری و توسعه حمل و نقل چند وجهی از فرمایشات رهبری بوده که راه آهن در این بخش اقدامات لازم را انجام داده و بسته‌های اتصال مراکز بزرگ اقتصادی،‌ تجاری و صنعتی را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: در صورتی که بخش خصوصی خواستار اتصال به بخش ریلی باشد راه‌آهن در بخش تامین منابع مالی آن کمک خواهد کرد.

محمدزاده اظهار کرد: راه‌آهن برای تأمین واگن‌های لوکس و  بازسازی این ناوگان‌ها از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری لازم را انجام می‌دهد و شرکت‌هایی که واگن‌های نو تهیه کرده‌اند حق دسترسی آنها با نرخ یک ریال انجام می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بسته حمایتی دیگری که راه‌آهن در این بخش ارائه کرده بهینه سازی مصرف سوخت است بطوریکه اگر شرکتی در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و زمینه ساز صرفه جویی در سوخت شده در بخش باری 35 سی سی و در بخش مسافری 30 سی ‌سی به از‌ای هر تن بار کیلومتر پرداخت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهر‌سازی گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاران در حوزه تامین ناوگان با ایجاد این بسته‌ها اقبال نشان داده‌اند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم بسته سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی نیازمند واسطه‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی که در نمایشگاه ریلی امسال قدمی در این حوزه برداشته شد و شرکت‌های تامین مالی هم حضور یافتند و ما امیدواریم بتوانیم حضور تامین کنندگان مالی و بازار سرمایه و بورس را برای سرمایه‌گذاران در حوزه ریلی تسهیل کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره افزایش بلیت قطار گفت: بخش خصوصی و شرکت‌های حمل و نقل ریلی خواستار افزایش 30 درصدی قیمت بلیت قطار بودند اما راه‌آهن و سازمان تعزیرات مخالفت کرده است.

وی درباره خروج واگن‌های فرسوده بالای 30 سال گفت: به شرکت‌های ریلی الزام شد، واگن‌های بالای 30 سال باید ایمن سازی کامل شود. دستورالعاملی در این باره وجود دارد که از سال 94 ابلاغ شده است و حال اگر شرکتی اعلام کرد که پول ایمن سازی ندارد، باید واگن‌های با عمر بالای 30 سال خود را از ناوگان خارج کند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه راه‌آهن نمی‌تواند مسئولیت سیر واگن ناایمن را بپذیرد، گفت: هر واگنی ایمن باشد، اجازه سیر در شبکه را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین