کد خبر: ۱۴۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
معامله‌گران بورس تهران یک روز پس از اجلاس اوپک، امروز شاهد معاملات متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بود. بازاری که با توجه به پشت سر گذاشتن رکوردهای خیره‌کننده به نظر می‌رسد طی امروز و روزهای آینده با اصلاح قیمتی سهام روبرو باشد.
ناطقان: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه دوم تیر ماه 97 با افزایش 528 واحدی به قله 109 هزار و 401 واحدی  رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 183 واحدی عدد 18 هزار و 702 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 472 واحدی به رقم  120 هزار و 304 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 345 واحدی به رقم 79 هزار و 951 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش یک هزا ر و 283 واحدی عدد  221 هزار و 39 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 16 واحدی روی رقم یک هزار و 258 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایشگاه نفت اصفهان با 100واحد ، پتروشیمی شازند با 70 و پتروشیمی جم با 62 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 150 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 42 واحد و گسترش نفت و گاز پار سیان با 37 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 504 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 628 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 109 هزار و 342 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان و اوراق اختیار خرید و فروش آن، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، ایران ترانسفو، سرمایه‌گذاری توکافولاد، فولاد خوزستان،‌ پتروشیمی شاهزند، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، داروسازی کاسپین تأمین، مبین وان کیش، حق تقدم خرید سهام کود شیمیایی اوره لردگان، نفت سپاهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، گسترش نفت و گاز پارسیان، کشاورزی و دامداری مگسال، پتروشیمی خارک، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، توسعه معادن روی ایران، پارس الکتریک، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری ملی ایران، اعتباری کوثر مرکزی، سالمین، پرداخت الکترونیک سامان کیش، سرمایه‌گذاری بهمن، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، سرمایه‌گذاری فولاد آلیاژی ایران، پتروشیمی خراسان، لیزینگ خودروی غدیر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های قند نیشابور، گروه دارویی برکت و اوراق اختیار خرید و فروش تبعی آن، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، مدیریت انرژی امید تابان هور، دارویی لقمان، ذوب‌آهن اصفهان، فرآوری زغال‌سنگ پرورده طبس، کارخانجات کابل‌سازی ایران، تابان نیرو سپاهان، کارخانجات تولیدی شهید قندی، فرابورس ایران، بیمه البرز، نفت سپاهان متوقف شدند.

امروز همچنین لامپ پارس شهاب به دلیل بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، از سوی مدیریت عملیات بازار بورس تهران تعلیق شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 60 میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش 54.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده خود روبه‌رو بود. بیش از 47 میلیون سهم همکاران سیستم نیز به ارزش 24 میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی همچنین 30 میلیون سهم به ارزش 8 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در عین حال 20 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در پرداخت الکترونیکی سامان کیش 17 میلیون سهم به ارزش 17.5 میلیارد تومان معاملات بلوکی را از سوی سهامدار عمده تجربه کرد. همچنین 7 میلیون سهم تولیدی و خدماتی صنایع نسوز توکا به ارزش 2.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی همراه شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی همچنان تقویت حجم معاملات سهام را در کلیت معاملات به نظاره نشست که لزوم اصلاح قیمتی سهام در اغلب نمادهای معاملاتی با توجه به رکوردشکنی‌ مداوم هفته اخیر، روندی متعادل را بر معاملات امروز این بازار حاکم کرد. با این همه در گروه معدنی‌ها و همچنین پالایشی‌ها تک‌سهم‌های برخوردار از چشم‌انداز سودآوری همچنان در کانون توجه خریداران سهام قرار دارد.

در این بین هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با وجود خواب سرمایه و هزینه و فایده پروژه‌های فولادی و معدنی این گروه توانست صف خرید 24 میلیون سهمی را با وجود حجم 141 میلیون سهمی معاملات در پایان معاملات امروز روی سقف کامل قیمت حفظ کند.

از دیگر گروه‌های موردتوجه بازار پس از قطعه‌سازها، تک‌سهم‌های گروه خودرویی است که همزمان با نوسان قیمت سهام در سایر گروه‌های وابسته به خود دوباره از نگاه تکنیکالیست‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

همچنین بازار اوراق اختیار خرید معامله بر روی سهام نیز با توجه به اصلاح قیمتی حاکم بر بازار سهام برای مدیران سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین