کد خبر: ۱۴۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، افزایش وزن در زنان با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه همراه است.
ناطقان: نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، افزایش وزن در زنان با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه همراه است.

این تحقیق که توسط تیمی از دانشگاه لندن صورت گرفته است، تأکید می‌کند که افزایش وزن دختران در میانگین سنّی 18 تا 24 سال احتمال ابتلا آنها به سرطان سینه در میانسالی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

پژوهشگران مؤسسه سرطان‌شناسی لندن نیز با بررسی اضافه وزن بیش از 758 هزار 592 زن و احتمال ابتلا آنها به سرطان سینه دریافتند،  چاقی باعث افزایش میزان استروژن می‌شود که می‌تواند سرطان سینه را در زنان یائسه ایجاد کند.

به گفته کارشناسان بهداشتی، سرطان‌های سینه، روده، رحم، پانکراس، کلیه، کبد، تخمدان و تیروئید سرطان‌هایی هستند که چاقی عامل مهمی در ابتلا به آنها است.

محققان دانشگاه لندن می‌گویند: «چاقی، احتمال ابتلا به برخی سرطان‌های خاص را افزایش می‌دهد؛ از آنجا که استروژن و برخی دیگر از هورمون‌های شبه استروژنی (که می‌توانند با سرطان سینه در ارتباط باشند) در بافت چربی ذخیره می‌شوند، هرچه میزان چربی در بدن ما بیشتر باشد، مقادیر بیشتری از استروژن جهت تأثیر بر بافت سینه و سیستم غددی بدن افراد در دسترس خواهد بود».

براساس آمار موجود، در سراسر دنیا، سرطان سینه مهم‌ترین نوع سرطان در زنان است و 25 درصد از تمام موارد سرطان را به خود اختصاص می‌دهد.

بسیاری از محققان، برخورداری از یک رژیم غذایی سالم به همراه ورزش را به عنوان بخش مهمی از بهبودی و سلامت قلمداد می‌کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین