کد خبر: ۱۴۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از 20 هزار کیلومتر فیبر نوری طی چهار سال گذشته با هزینه دولت در همه ظرفیت ها در کشور ایجاد شده است.
ناطقان: محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در نشست مشترک با مسئولان رفسنجان افزود: احداث مسیر فیبر نوری برای مجموعه های خصوصی از جمله مخابرات، مقرون به صرفه نیست.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کابل های فیبر نوری شرایط اقتصادی پیش روی کشور را بهبود می بخشد و کارخانه تولید فیبر نوری در رفسنجان یکی از ظرفیت های خوب در این زمینه است.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه شبکه فیبر نوری برای داشتن ارتباط پایدار در استان کرمان باید توسعه یابد ، اظهار داشت: طرحی را با دانشگاه شهید باهنر کرمان در فاز نخست آغاز کرده ایم و در این راستا اگر مراکز دانشگاهی رفسنجان به دانشگاه باهنر کرمان متصل شوند می توان از ظرفیتهای علمی برای رشد حوزه اشتغال استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بحران های متعدد مثل آب، امکان استفاده از ظرفیت های تکنولوژی وجود دارد تا تحول دیجیتال در صرفه‌ جویی آب ایجاد شود.

** دیتای افزون بر 1700 روستا در کرمان تأمین شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان کرمان گفت: یکهزار و 771 روستا در این استان طی 6 ماه اخیر دارای دیتا و اینترنت پرسرعت شد که از این تعداد 152 روستا در شهرستانهای انار و رفسنجان واقع است.

محمد الهامی افزود: سیمکارت های مختلف ایرانسل، همراه اول، رایتل و غیره در این روستاها می توانند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرویس ایرانسل در 274 روستا در استان کرمان که تاکنون امکان ارتباط نداشتند طی 6 ماه گذشته برقرار شده و قابل بهره برداری است و برای 83 روستای شهرستانهای انار و رفسنجان که تاکنون تلفن ثابت نداشتند این شبکه ایجاد شده و مردم می توانند ثبت نام کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز (شنبه ) برای یک سفر یکروزه و افتتاح تعدادی طرح راهی استان کرمان شده است.

رفسنجان دارای 311 هزار جمعیت و در 110 کیلومتری کرمان واقع است.

شهرستان انار نیز با جمعیت 37 هزار نفر در 210 کیلومتر کرمان قرار دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین