کد خبر: ۱۴۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
وزیر دفاع آمریکا که چین را به انجام اقدامات تحریک آمیز در دریای چین جنوبی متهم کرده، قرار است در روزهای آتی به پکن برود.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به چین در بحبوحه تنش میان چین و تایوان بر سر دریای چین جنوبی صورت می‌گیرد.

سفر ماتیس همچنین در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا بر کالاهای چین مالیات ۳۴ میلیارد دلاری وضع کرده و چین نیز قول داده تا دست به اقدامی تلافی جویانه بزند.

البته باید این را متذکر شد که دولت ترامپ برای موفقیت کامل درباره مساله کره شمالی به چین به عنوان تنها متحد این کشور در سراسر جهان نیاز دارد و متکی است.

ماتیس اوایل ماه جاری میلادی گفته بود: اگر نتوان با چین به راه حلی مناسب درباره مناقشه دریای چین جنوبی دست یافت که مورد قبول تمام کشورهای طرف ادعا باشد، پیامدهایش را باید مشاهده کرد.

پنتاگون ماه گذشته میلادی دعوت از چین را برای حضور در بزرگترین رزمایش دریایی چند ملیتی در منطقه را پس گرفت و آن را واکنش اولیه به نظامی شدن منطقه توسط پکن اعلام کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ماتیس ، چین ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین