کد خبر: ۱۴۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
براساس آمار موجود، بیش از دو میلیون کودک در ایالات متحده مبتلا به اوتیسم هستند و این رقم به طور پیوسته رو به افزایش است.
ناطقان: تحقیقات جدید در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد، مادران مبتلا به دیابت بیشتر احتمال دارد، کودکان مبتلا به اوتیسم به دنیا بیاورند.

پژوهش محققان آمریکایی نشان می‌دهد، تولد نوزادان مبتلا به اوتیسم در مادرانی که در دوران بارداری، دیابت را تجربه کرده‌اند بیش از سایرین است.

به گفته پژوهشگران، اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است؛ این اختلال در پسران شایع تر از دختران است.

این تحقیق تأکید می‌کند، خطر تولد کودکان اوتیسمی در مادرانی که قبل بارداری نیز دیابت داشته‌اند یا تنها در طول بارداری مبتلا به دیابت شدند، یکسان است.

این مطالعه نشان داد، خطر ابتلا به اوتیسم در کودکان مادرانی که تا هفته بیست و ششم بارداری به دیابت بارداری مبتلا شده بودند، نسبت به کودکان مادرانی که در دوران بارداری دیابت نداشتند، 40 درصد بیشتر بود.

دیابت بارداری به شرایطی گفته می شود که افزایش قند خون برای اولین بار، در طی دوران بارداری دیده شود؛ دیابت بارداری، تقریباً در 4 درصد از بارداری ها بروز می کند.

براساس آمار موجود، بیش از دو میلیون کودک در ایالات متحده مبتلا به اوتیسم هستند و این رقم به طور پیوسته رو به افزایش است.

بعضی از دانشمندان بر این باورند که اوتیسم می تواند به طور گسترده ای با اختلالات سلول‌های ایمنی مواجه شود؛ زیرا شواهد نشان می‌دهد که اولین مراحل رشد مغز کودک به شدت تحت تاثیر سیستم ایمنی مادران قرار می‌گیرد.

بررسی‌ها نشان داده است، دیابت منجر به التهاب سیستم ایمنی می‌شود و التهاب در مغز کودکان مبتلا به اوتیسم مشاهده شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: اوتیسم ، کودک ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین