کد خبر: ۱۴۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سه ماهه سال جاری ۵۰ هزار شغل در کشور ریزش داشته است.
ناطقان: حسین سلاح‌ورزی در جلسه فعالان اقتصادی با مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: در حالیکه هدفگذاری این بوده که در سال ۹۷، بیش از یک میلیون شغل ایجاد شود، آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که در سه ماهه سالجاری ۵۰ هزار مورد ریزش شغل و کاهش اشتغال داشتیم.

وی ادامه داد: در لرستان تامین اجتماعی صرفا نگاهش به تامین منابع خود و اخذ بیمه و جریمه است و سیستم بانکی هم با روش محاسبه جرائم و سود برای این بنگاه‌ها مشکل به وجود آورده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: از طرفی امور مالیات استان با افتخار اعلام می‌کند که ۱۰۱ درصد تحقق درآمد مالیاتی در استانی که از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد، داشته است.

وی افزود: در اتاق بازرگانی جلسات مختلفی با بانک‌ها، دادگستری و تامین اجتماعی می‌گذاریم و همه معتقدند که بنگاه‌های اقتصادی نیاز به حمایت دارند ولی عملا می‌بینیم که اوضاع بنگاه‌ها روزبه روز بدتر می‌شود.

سلاح ورزی تصریح کرد: به صورت پیش فرض در استان با مشکل اشتغال مواجه هستیم و به نظر می‌رسد اشتغال موجود با مشکل بیشتری مواجه است.

وی گفت: در استان کارگروه و شورا کم نداریم و در ستاد تسهیل هم که یه مرجع قانونی است، مشکلات بنگاه‌ها مطرح می‌شود و ته آن این است که یک واحد تولیدی فعال به بانک معرفی می‌شود و نهایتا باز با معضل دیگری روبرو می‌شود.

او افزود: در مرحله اجرا دستگاه اجرایی توجیهش این است که من از ستاد خودم تبعیت می‌کنم. مشکل ما جمع‌آوری دیتا از بنگاه‌های دارای مشکل نیست و معضل ما چگونگی حل آنهاست.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین