کد خبر: ۱۴۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
یک بورد تخصصی پوست و لیزر در خصوص راه‌های کاشت مو و عوارض آن همچنین راه‌های کاشت ابرو و مژه توضیحاتی داد.
ناطقان: کوروش صمدی بورد تخصصی پوست و لیزر  در خصوص ‌راه‌های کاشت مو اظهار کرد: کاشت مو به معنای تولید موهای جدید نیست و برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند می‌توان این موها را به تعداد نامحدودی زیاد کاشت، بلکه کاشت مو به معنای انتقال مو از ناحیه پشت سر به ناحیه جلوی سر است، بنابراین با کاشت مو تعداد موها زیاد نمی‌شود بلکه فقط جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

این بورد تخصصی پوست و لیزر بیان کرد: موهای ناحیه پشت سر نسبت به هورمون مردانه حساس نیست، بنابراین تا سال‌های طولانی ریزش ندارد و می توان از آن‌ها جهت انتقال به جلوی سر استفاده نمود.


صمدی درباره انواع روش های کاشت مو تشریح کرد: کاشت مو می‌تواند با روش جراحی به نام FUT انجام شود که در این حالت یک نوار از پشت سر برداشته شده و پس از تقسیم موها به واحد‌های بسیار کوچک به جلوی سر منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در این روش خطرات ناشی از برش، پارگی پوست و خون‌ریزی وجود دارد ولی موهایی که در این روش به دست می‌آیند؛  کیفیت بسیار بالایی دارند؛ در روش دوم یا روش غیر جراحی به نام FIT واحد‌های کوچک مو به وسیله دستگاه مخصوصی از پشت  سر برداشته شده و به جلوی سر منتقل می‌شود.

آیا با کاشت می‌توان به موهای پرپشت دست پیدا کرد؟

این  متخصص پوست و لیزر گفت: در حالت غیر جراحی به روش FIT، برش پوستی و احتمال خون‌ریزی وجود ندارد و بسیار بی خطر است ولی موهایی که به این روش به جلوی سر منتقل می‌شود از نظر کیفیت کمی از روش جراحی ضعیف‌تر است.
کاشت مو برای چه افرادی انجام می‌شود؟

صمدی بیان کرد: کاشت مو بهتر است در سنین بالای 25 سال انجام شود زیرا اگر ریزش مو قبل از 25 سالگی شدید باشد هیچ روشی حتی کاشت مو پاسخگو نخواهد بود و بهتر است کاشت در افرادی انجام شود که بیماری جدی نداشته باشد، زیرا عمل کاشت مو عملی بسیار طولانی است که بیمار باید در یک یا چند روز پشت سر هم بین 6 الی 15 ساعت تحت عمل و مصرف داروهای بی حسی قرار داشته باشد.

وی افزود: در اکثر افراد به راحتی و بدون بیهوشی  عمومی کاشت مو قابل انجام است و فقط در افرادی که بیماری جدی دارند قبل از انجام کاشت باید مشاوره قلب و عروق انجام شود.

بیشتر بخوانید: قیمت کاشت مو/ انواع روش کاشت مو
 آیا موهای کاشته شده نیاز به درمان جهت جلوگیری از ریخته شدن مجدد دارند؟

این بورد متخصص پوست و لیزر اضافه کرد: موهای کاشته شده دائمی هستند و نیاز به هیچ دارویی جهت ماندگاری ندارند حتی می‌توانند به راحتی مانند بقیه موها آرایش شده و رشد کنند.

صمدی در خصوص نحوه کاشت ابرو بیان کرد: کاشت ابرو روشی است که نیاز به استانداردهای لازم و تأییدیه FTA دارد و به دلیل اینکه از ناحیه سر به ابرو انتقال داده می‌شود همیشه زخیم‌تر بوده و زاویه موهای ابرو را ندارد چرا که  موهای ابرو زاویه بسیار خاصی داشته و از حد مشخصی بیشتر رشد نمی‌کند.

آیا با کاشت می‌توان به موهای پرپشت دست پیدا کرد؟

وی ادامه داد: موهای سر رشد دائمی دارند و بسیار بلند‌تر از موهای ابرو رشد خواهند کرد بنابراین باید هر چند روز یکبار آن را کوتاه کنند، به شخصی که از موهای سر به ابرو جهت پرپشت شدن ابرو استفاده می‌کند باید توصیه کرد موهای ابرو را کوتاه کند تا منظم شود.
 آیا کاشت مژه می‌تواند انجام گیرد؟

این بورد متخصص پوست و لیزر تشریح کرد: کاشت مژه قابل انجام خواهد بود ولی توسط هیچ سازمانی تأیید نمی‌شود زیرا  دارای عوارض بسیاری است که می‌تواند موجب گرفتاری بیمار در آینده شود و توصیه می‌شود جز در موارد بسیار خاص کاشت مژه انجام نشود.

 هزینه و تعداد جلسات درمان

صمدی بیان  کرد: هزینه پیوند مو هر جلسه در ایران حدود 700 تا هزار دلار برآورد شده که این رقم نسبت به کشور های دیگر بسیار پایین‌تراست؛ هزینه کاشت ابرو نیز حدود 500 دلار در ایران است که این ارقام در کشورهای دیگر ۱۰ برابر بیشتر است.

وی  یاد آور شد: همه ساله تعداد زیادی از بیماران پیوند مو از کشورهای عربی و اروپایی به ایران آمده و پس از انجام پیوند مو به کشور خود باز می‌گردند که از  نظر تأمین هزینه پزشکی یکی از منابع بسیار خوب است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین