کد خبر: ۱۴۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر گفت: هزینه نهایی حج تمتع سال ۹۷ با ارز مبادله‌ای یعنی با دلار ۳۹۰۰ تومان محاسبه شد.
ناطقان: همایش آموزشی_توجیهی زائران حج تمتع ۹۷ صبح امروز جمعه هشتم تیر ماه سال جاری در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مسئولان سازمان حج و زیارت و همچنین با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران حج تمتع سال ۹۷ برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم اظهار کرد: هزینه نهایی حج تمتع سال ۹۷ با ارز مبادله‌ای یعنی با دلار ۳۹۰۰  تومان محاسبه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: زائران حج تمتع سال جاری از همراه داشتن پول رایج کشور در عربستان خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: علی رغم فضای مسمومی که سال گذشته برای سفر حج تمتع ایجاد شده بود و برخی از حجاج به دلیل دروغ پراکنی ها و شیطنت های خبری برخی از رسانه‌ها سفر خود را تعویق انداخته بودند، به لطف خدا حجاج ایرانی به حج مشرف شدند و خوشبختانه مشکلی هم برای آن‌ها ایجاد نشد.

قاضی عسکر تاکید کرد: افرادی که با اضطراب و تنش به سفر حج تمتع سال گذشته مشرف شده‌ بودند، پس از چند روز به باطل بودن حرف‌های کذب دروغ پردازان دست پیدا کردند.

وی همچنین اضافه کرد: حج تمتع سال گذشته با عزت و کرامت برگزار شد. طرف سعودی به تعهدات خود در قبال زائران ایرانی عمل کرد و مدیران و زائرانی که برای چندمین بار به سفر حج مشرف شده بودند، از سفر سال گذشته به عنوان برترین سفر خود نام بردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: به زائران حج تمتع توصیه می کنم که به تبلیغات سوء دشمنان که در صدد جدا کردن ایران از حضور در کنگره عظیم بین المللی دارند، توجه نکنند.

قاضی عسکر خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت از طرف سعودی درخواست کرده بود که اولین دیدار بعثه‌ها، به جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشته باشد و خوشبختانه طرف سعودی نیز درخواست ما را پذیرفت و پیگیری امور مربوط به حج سال جاری از همان زمان آغاز شد.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی عربستان، شرایط امروز ما در این کشور  مقداری حساس است و از آنجا که در مدینه طی سال‌های اخیر ساخت و ساز جدیدی انجام نشده است، بنابر این امکان افزایش تعداد روزهای حضور حجاج ایرانی در مدینه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: به طور میانگین مردم باید برای رسیدن نوبت اعزام به حج تمتع ۱۵ تا ۱۶ سال منتظر بمانند و گاهی با افرادی با سن بالا مواجه هستیم که در آرزوی اعزام به حج تمتع هستند.

قاضی عسکر در ادامه تاکید کرد: زائران ایرانی در حج تمتع سال جاری ۶ روز را در مدینه حضور دارند و مابقی روزها را در مکه حضور خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ساختمان های مدینه نسبت به مکه مقداری ضعیف است، اما این موضوع هرگز به معنای خوب نبودن ساختمان‌های فوق نیست. همه تلاش مدیران حج بر این است که امکانات خوبی را برای زائران ایرانی فراهم کند.

سرپرست حجاج ایرانی در عربستان خاطرنشان کرد: تفاوت در قیمت حج تمتع سال جاری برای زائران به این دلیل است که در حوزه اسکان با قیمت ها و کیفیت های متفاوتی روبرو بودیم و بخش جزئی آن نیز مربوط به ایستگاه‌های پروازی و فاصله زائران به جده یا مدینه است.

قاضی عسکر خاطرنشان کرد: قیمت نهایی حج طی سال‌های اخیر گران نشده است و اختلاف قیمت فعلی به تغییرات نرخ ارز مربوط می‌شود که افزایش قیمت فعلی را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: اگر نرخ ارز به همان نرخ قبل بازگردد، با همان قیمت زائران را به حج تمتع اعزام خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: مبلغی که زائران حج تمتع سال جاری برای قربانی پرداخت کرده‌اند، با همان دلار ۳ هزار و نهصد تومان محاسبه می‌شود و این موضوع کمک بزرگی به حجاج بود تا گرفتار تنش بازار ارز نشوند.

قاضی عسکر اظهار کرد: پیگیر ارز همراه حجاج هستیم و امیدواریم که مشکلی در این مورد پیش نیاید.

وی یادآور شد: به هیچ وجه به مصلحت نیست که در شرایط التهاب ارزی، زائران پول ایرانی با خود ببرند و در بازار عربستان آن را تبدیل کنند و موجب تحقیر کشور بشوند.

سرپرست حجاج ایرانی در عربستان تاکید کرد: شعار امسال، حمایت از کالای ایرانی است و پیشنهاد ما این است که حجاج خرید خود را در داخل کشور انجام دهند و به تحقق شعار رهبری کمک کنند.

قاضی عسکر اضافه کرد: برخی از شبکه‌های مجازی امکان خرید مجازی برای زائران را فراهم کرده‌اند و زائران می توانند از منزل خود هم خرید کرده و کالای مورد نظر را درب خانه تحویل بگیرند.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی که امکان خرید مجازی را برای زائران ایرانی فراهم کرده‌اند، تخفیفات ۵ تا ۵۰ درصدی برای این افراد در نظر گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: زائران حج تمتع به خاطر داشته باشند که زمان حضور آن‌ها در مدینه و مکه کوتاه است و سعی کنند از فضای معنوی موجود در رشد خود بهره‌مند شوند و زمان خود را در بازار سپری نکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین