کد خبر: ۱۴۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷
نتایج تازه‌ترین بررسی‌های پژوهشگران سی‌دی‌سی نشان می‌دهد، ایالات متحده آمریکا رکورددار آشپزخانه‌های کثیف در جهان است.
ناطقان: نتایج تازه‌ترین بررسی‌های پژوهشگران سی‌دی‌سی نشان می‌دهد، ایالات متحده آمریکا رکورددار آشپزخانه‌های کثیف در جهان است. مطالعه دیگری که توسط وزارت کشاورزی آمریکا انجام شده است، حکایت از آن دارد که تنها ۳ درصد از مردم این کشور هنگام طبخ غذا دست‌هایشان را می‌شویند.

براساس آمار و ارقام موجود، در ایالات متحده آمریکا سالانه بیش از ۳ هزار نفر به دلیل مسمومیت غذایی می‌میرند، بیش از ۱۲۸ هزار نفر در بیمارستان بستری می‌شوند و حدود ۴۸ میلیون نفر به علت بیماری‌های متعدد در رختخواب هستند. پژوهش‌های جدیدی که توسط محققان وزارت کشاورزی صورت گرفته نشان داده است، شستن دست‌ها قبل طبخ غذا و خوردن آن، به میزان قابل توجهی می‌تواند این حجم از بیماری‌ها را کاهش دهد.

همچنین تجزیه و تحلیل‌های گاردین نشان می‌دهد، ۱۵ درصد از مردم آمریکا سالانه دچار بیماری‌های منتقل شده از گوشت به بدن انسان می‌شوند؛ به عبارت دیگر از هر هفت نفر در آمریکا یک نفر با گوشت آلوده بیمار می‌شود.گاردین در ادامه گزارش خود به مواردی از این آلودگی‌ها اشاره می‌کند که در گزارش‌های دولتی آمریکا منعکس نشده اند؛ از موارد مهمی که این روزنامه در تحقیقاتش به دست آورده است می‌توان به پیدا شدن گوشت مرغ فاسد در ظروف پلاستیکی مخصوص فروش در فروشگاه‌های آمریکا و آغشته‌شدن گوشت خوک به آلودگی‌های سطح زمین در کشتارگاه‌ها هنگام کشتار اشاره کرد.

در گزارش گاردین آمده است، دست کم در هر هفته ۱۵۰ مورد نقض ایمنی مواد غذایی در این کارخانه‌ها رخ می‌دهد و هزاران مورد تخلف در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که این مسأله در طول سالیان متمادی ادامه داشته و موضوعی ریشه‌دار است.کارشناسان بهداشتی تأکید می‌کنند، تمام این مواردی که به راحتی سهل‌انگار می‌شود، موجب بروز فاجعه و مرگ سالانه دست کم ۳ هزار نفر می‌شود.

کارمن روتنبرگ، معاون وزیر ایمنی مواد غذایی در وزارت کشاورزی آمریکا می‌گوید: «من به عنوان مادر سه فرزند خردسال، بار‌ها متوجه طبخ و سرو غذا با دستان آلوده شده‌ام». مرکز کنترل و پیشگیری از داده‌های آمریکا اعلام برآورد کرده است، سالانه حدود ۴۸ میلیون نفر به بیماری‌های غذایی دچار می‌شوند؛ در این بین کودکان، سالخوردگان و افراد دارای سیستم ایمنی سرکوب شده مانند بازماندگان پیوند به میزان قابل توجهی در معرض خطر هستند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین