کد خبر: ۱۴۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی مهندس غلامرضا نوری قزلجه را به عنوان معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.
ناطقان: در مراسم معارفه مهندس نوری قزلجه که صبح امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار آیینه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، رئیس مجلس، نوری قزلجه را فردی خلیق و خوش خلق و آگاه به امور مجلس عنوان کرد.

لاریجانی همچنین به ویژگی های مهندس نوری قزلجه اشاره و عنوان کرد: آقای نوری مدتی به عنوان نماینده مردم همکار ما در مجلس بود که او را به عنوان فردی خلیق و خوش خلق می شناسیم که در زمان حضور در حوزه ریاست مجلس نیز این ویژگی را داشت؛ آقای نوری قزلجه می داند که توفیقات مجلس مستظهر به خدمات کارکنان مجلس بوده و وقتی آنها با دلگرمی کار کنند خروجی کار نیز مفید و موثر خواهد بود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت های مجلس استفاده کرد، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور احتیاج به روحیه گذشت داریم که باید برجسته باشد همچنین در شرایطی هستیم که تنگناهای بودجه ای داریم لذا صرفه جویی باید جدی گرفته شود.

مجلس پیشگام سایر دستگاه‌ها در نحوه فعالیت و اجرای امور باشد

وی ادامه داد: در فصول برنامه و بودجه و در بسیاری از مواقع، همکاران گاهی تا پاسی از شب در مجلس حضور داشته و کار می کردند که این روحیه باید فراگیر باشد و مجلس پیشگام تمام دستگاه ها شده تا این سبک به عنوان وظیفه ملی دنبال شود.

لاریجانی اضافه کرد: شرایط کشور اقتضا می کند بودجه کشور را در حوزه های مصرف آب، برق و سایر حوزه ها کاهش داده و از روش های نوین برای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها استفاده کنیم که در این مسیر مدیران باید کمک کنند چرا که در حوزه دیوانی کشور، دچار عقب افتادگی شده ایم و شبکه ها به هم متصل نیستند که باعث بروز خلل در امور می شود.

ضرورت چابک‌سازی مجلس شورای اسلامی

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه باید به چابک سازی مجلس کمک شود، گفت: همچنین باید به امور رفاهی کارکنان نظیر مسائل مسکن و اتمام پروژه های نیمه تمام آن توجه شده و پیگیری شود تا نتیجه دهد ضمن اینکه باید دغدغه معیشتی کارکنان نیز در حد مقدورات برطرف شود.

وی افزود: تمامی فعالیت های حاضر در مجلس برای خدمت بهتر نمایندگان است تا بتوانند امورات مربوط به نمایندگی خود را انجام دهند از این رو باید ید واحده باشید تا آسایش نمایندگان فراهم شده و کار خوب انجام شود و نمایندگان بتوانند به انجام وظایف قانونگذاری و نظارت بهتر عمل کنند.

فضای مودت آمیز در مجلس شورای اسلامی حاکم شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید فضای مودت آمیز در مجلس حاکم شود، خاطرنشان کرد: آرزوی توفیق برای هر دو عزیز در سمت های جدید داریم.

نوری قزلجه: تمام بخش‌های اداری مجلس در خدمت نمایندگان و برای ایفای وظایف نمایندگی آنها است


در ادامه جلسه غلامرضا نوری قزلجه معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز بعد از دریافت حکم انتصاب خود، ضمن تشکر از اعتماد دکتر لاریجانی گفت: در این مسیر به کمک همه بزرگواران اعم از هیأت رئیسه، هیأت نظار و دستگاه های وابسته به مجلس نیاز داریم همچنین لازم است از حوزه ریاست تشکر کنم.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشکر از مهندس افراشته بیان داشت: ایشان به عنوان برادر بزرگ تر با بردباری و حوصله نسبت به انتقال تجارب کمک کرد لذا تغییرات جدیدی به برادری ما خواهد افزود.

وی در ادامه همه عوامل و بخش های اداری مجلس را برای خدمت به نمایندگان و تسهیل امور برای ایفای وظایف نمایندگی دانست و افزود: در ادامه کار آقای افراشته مواردی را بیش از پیش پیگیری خواهیم کرد.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در پایان به برخی از اقدامات که قرار است در زمان معاونت اجرایی خود در مجلس صورت دهد اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه IT و توجه به بهره وری نیروی انسانی، افزایش ارتباط مردم با مجلس و نمایندگان، شفاف سازی بودجه مالی و رفاهی و انضباط مالی بیشتر، جمع بندی عمرانی و طرح توسعه و بهره برداری سریع طرح توسعه، تعیین تکلیف طرح جامع بهارستان، بسیج همه امکانات جهت کمک به ایفای وظایف نمایندگان از جمله اموری است که در اولویت کار خود قرار خواهیم داد.

پیش از این مهندس علی افراشته مسئولیت معاونت اجرایی را عهده دار بود که از امروز به عنوان مشاور رییس مجلس منصوب شد.

بخشی از سوابق کاری غلامرضا نوری قزلجه که با حکم رئیس مجلس در معاونت اجرایی رئیس مجلس مشغول به کار خواهد شد، نیز به شرح زیر است:

۱- جانشین معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی

۲- معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی

۳- مشاور و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی

۴- عضو مؤسس و هیأت مدیره بنیاد ملی توسعه ایران

۵- عضو مؤسس انجمن نجات دریاچه ارومیه

۶- نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و ریاست و نایب رئیسی و عضویت در هیأت رئیسه

۷- تصدی پست های کارشناسی و مدیریتی در جهاد کشاورزی، نظام مهندسی و جهاد سازندگی.

متن حکم مهندس غلامرضا نوری قزلجه نیز به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای مهندس غلامرضا نوری قزلجه

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی در مشاغل اجرایی، به موجب این ابلاغ به سمت معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی منصوب می شوید. با توجه به شأن و جایگاه والای مجلس شورای اسلامی انتظار می رود با تلاش مضاعف در انجام امور محوله و به کارگیری نیروهای کاردان و متعهد، کارآمدی این معاونت را افزایش دهید.

همچنین با ساماندهی مناسب منابع و امکانات همراه با برنامه ریزی اصولی و هدفمند در ایفای وظایفی که به عهده گرفته اید مجدانه کوشش نمایید.

امید است با اتکال به ایزد متعال و با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در تحقق اهداف نظام اسلامی و خدمت به نمایندگان ملت شریف ایران موفق باشید.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی»
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین