کد خبر: ۱۴۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ اعلام کرده است که قابلیت شبه کانال‌های تلگرامی را به سیستم عامل iOS و گوشی‌های آیفون نیز افزوده است.
ناطقان: به نقل از وب سایت phonearena، پس از آنکه اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ برای گوشی‌های اندروید، امکان جدیدی را برای ادمین گروه‌های واتس اپی ایجاد کرد، حالا  این پیام‌رسان اعلام کرده است که قابلیت مذکور برای کاربران گوشی‌های آیفون نیز فراهم شده است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ، مدتی است که در رقابت با سایر پیام‌رسان‌ها همچون تلگرام، به افزودن قابلیت‌های جدید اقدام کرده است. هم اکنون نیز با اضافه شدن این قابلیت و امکان جدید، کاربرانی که ادمین گروه‌های مکالمه و چت در واتس اپ باشند، از این پس قادر خواهند بود تنها خود پست گذاشته و دیگر اعضای گروه دیگر نتوانند مطلبی ارسال کنند.

به عبارتی دیگر، این قابلیت جدید بسیار شبیه به کانال‌های اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام است چراکه ادمین گروه تنها قادر است مطلب ارسال کند و دیگران هم فقط قادرند آن مطالب را بخوانند.

این قابلیت جدید که Restricted Groups نام دارد، تاکنون تنها برای کاربران گوشی و دستگاه‌های اندرویدی در دسترس بود ولی از این پس، کاربران گوشی‌های آیفون و دستگاه‌هایی با سیستم عامل iOS نیز قادر خواهند بود از این امکان بهره‌مند شود. در این قابلیت تنها ادمین گروه می‌تواند مطالب را ارسال و منتشر کند تا دیگر اعضای گروه آن‌ها را بخوانند.

ادمین گروه می‌تواند با روشن کردن قابلیت Restricted Groups در تنظیمات واتس اپ، این قابلیت را فعال‌سازی کند و دیگر اعضای گروه نیز در صورتی که خواستار برقراری ارتباط با ادمین باشند، می‌توانند از طریق Message Admin با وی در ارتباط باشند و به صورت خصوصی اظهار نظر کنند.



یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که به نسخه به‌روزرسانی شده واتس اپ اضافه شده، این است که اگر یکی از مخاطبان شماره تماس خود را عوض کند، به دوستان و مخاطبان دیگر اطلاع داده می‌شود.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ نیز از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،  iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

برای مقایسه باید گفت بر اساس آمار، واتس اپ بالغ بر یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد این در حالیست که تلگرام ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه داشته است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین