کد خبر: ۱۴۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
رحمانی فضلی با بیان اینکه من هنوز خانه ندارم و تازه پيش خريد كرده ام, بیان کرد: اين ها مظلوميت وزير كشور است.
ناطقان: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری که صبح امروز با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در محل وزارت کشور برگزار شد, اظهار کرد: در حادثه شب گذشته خرمشهر کسی کشته نشده است.

اعتراضات بايد در چارچوب قانون باشند
وزیر کشور با بیان اینکه امنيت مردم اولويت وزارت کشور است, افزود: اعتراضات بايد در چارچوب قانون باشند و در اين صورت از نظر ما مشكلی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مسلما اعتراضاتی كه كف خيابانی باشند، از دست خارج می شوند و در این شرایط افرادی كه سوء استفاده می‌كنند وارد صحنه و باعث ناهنجاری می‌شوند، گفت: قوه قضاييه و نيروی انتظامی بايد در این موارد پاسخگو باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تقاضای ارز برای مواد مخدر یا قاچاق کالا در نوسانات بازار تاثیرگذار بود, گفت: یکی از مواردی که دولت اصرار به تک نرخی بودن ارز دارد به خاطر این است که به تقاضاهای نامناسب پاسخ درستی بدهیم.

وزیر کشور تصریح کرد: میزان كالاهای قاچاقى كه از مرزهاى غربى و شرقى به صورت غير قانونى وارد مى شد به خاطر نظارت هاى دقيق ٨٠ درصد كاهش پيدا كرده است.

اتحاد و انسجام داخلی باید حفظ شود
وی با بیان اینکه برخى كارهايی انجام می دهند كه مردم به مسئولين بی اعتماد می شوند, بیان کرد: بحث سياه نمايی عليه دولت فقط باعث نا اميدى مردم است و مردم در مقابل اين سياه نمايی‌ها نشاط خود را از دست می‌دهند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه موضوعاتى مطرح می‌شوند كه شخصيت‌ها و چهره هاى سياسی ما را زده می‌کند, گفت: اين مسايل باعث ايجاد ناكارآمدى می شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه بايد در شرايط كنونى براى اميد مردم تلاش شود، افزود: در سال هاى اخیر موفقيت هاى زيادى كسب كرده‌ایم.

شکایت ٤١ نفر در حادثه ایرانشهر کذب است
وی با اشاره به اینکه در شرايطی كه آمریکا از برجام خارج شده و تبليغات بين المللى عليه ايران در جریان است و تحريم هاى امريكا شروع شده بايد با فهم درست اقدامات مناسبى انجام دهيم، اظهار کرد: ما بايد اتحاد و انسجام داخلى را داشته باشيم و مردم با نظام و مسئولين همراهى كنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مسئله دختران ايرانشهر در نماز جمعه درست گفته نشد, افزود: يك نفر در این مورد شكايت كرده بود كه بعد از اعلام دادستانى سه نفر هم اضافه شدند, لذا شکایت ٤١ نفر کذب است.

مشكل آب امنيتى نيست
وی با اشاره به اینکه برخى رسانه ها مشكل آب را امنيتى جلوه مي‌دهند كه درست نيست, گفت: مشكل آب امنيتى نيست و اعتراضات اخير به خاطر هيجانات بالا و برخی مشكلات ايجاد شده بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مشكلات امنيتى ما در مرزها است كه  در این مناطق درگيريم، بیان کرد: امسال ٢٠ تيم عملياتى را در مرزها منهدم كرديم.

وزیر کشور تاکید کرد: بيش از ٣٦ گروه در پشت مرزها در حال برنامه ريزى علیه ایران هستند که از این موضوع مطلعیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص تغييرات در بدنه دولت و استانداران بخاطر مشكلات اخير اظهار کرد: ٢٥ استاندار را در يك سال اخير تغيير داديم يا جابه جا كرديم؛ ٥ استاندار باقى مانده كه اگر به راه آخر يعنى تعويض برسيم قطعا تغيير خواهيم داد.

٣ ميليون مهاجر در ایران حضور دارند
رحمانی فضلی گفت: همکاریهایی که در حوزه مواد مخدر و پناهجویان با اروپا داشته ایم اغلب به صورت یک جانبه بوده است و تنها ما در این موارد تلاش کرده ایم.

وی با بیان اینکه ١٠ هزار تن مواد مخدر در افغانستان توليد شده كه نسبت به سال هاى گذشته دو برابرافزايش داشته است, اظهار کرد: در مناطق مرزی و در مبارزه با قاچاق مواد مخدر ٣٧٠٠ شهيد داده ایم؛ به طوریکه ببش از هزار درگيرى داشته‌ایم و ١٢٠٠ تن مواد مخدر كشف کرده ایم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نزديك به ٣ ميليون مهاجر در ایران داريم كه ٩٧ درصد آنها در شرايط عادى و بين مردم زندگى می‌كنند, افزود: موضوع پناهنده براى ايران يك مسئله انسانى محسوب می شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ارزيابى فرماندار و استاندار جز سخترین ارزیابی هاست و بى شك استانداران هم ضعف دارند، اظهار کرد: تغییر استاندار آخرین مرحله براى وزارت كشور است.

هنوز خانه ای ندارم
وی با اشاره به اینکه هيچ اتفاقى نيست كه من فرماندهى نكنم, تصریح کرد: عملياتى عمل كردن اين نيست كه بنشينم توئيت كنم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه كار عملياتى اين است كه پشت فرمان كشور بنشينم و مسائل را مديريت كنم, افزود: در فشند خانه باغى دارم كه ٩٧ متر است؛ فشند نه فشم!

 وزیر کشور  با اشاره به ایکه زمانى كه در صدا و سيما بودم اين خانه باغ را اقساطى خريدم, گفت:انجا ٢٠٠ خانه باع وجود دارد كه فقط خانه رحمانى فضلى خراب شده است؛ رسانه ها زدند "عمارت رحمانى فضلى", خب مردم حق دارند به وزير كشورشان بدبین شوند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه من هنوز خانه ندارم و تازه پيش خريد كرده ام, بیان کرد: اين ها مظلوميت وزير كشور است.

برای آزادی "سعید براتی" با پاکستان رایزنی خواهیم کرد
وزیر کشور با اشاره به اینکه اخیرا طی انتشار عکسی از زنده بودن سعید براتی سرباز ربوده شده در مرز میرجاوه مطلع شدیم, گفت: از طريق وزارت خارجه ودیگر مبادى رسمى كشور با پاکستان برای آزادی وی رایزنی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مصرف ترياك در كشور بيشتر شده است و اين موضوع جز سياست‌هاى ما بود تا مواد كم خطر جايگزين مواد پر خطر شود, تصریح کرد:  شيشه از كيلويى ١٨ ميليون تومان به ٧٠ ميليون تومان رسيد و اين نشان از مبارزه سختگيرانه است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: به خاطر سختگيرى ها و تلاش زياد ماده مخدر كراك تقريبا از ليست مصرف كشور خارج شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه اعدام مسئله اى است كه اروپايى ها اصرار بر حذف آن دارند, اظهار کرد: كشورهاي زيادى مثل چين و ايران به خاطر شرايطشان نمی‌توانند اعدام را حذف كنند؛البته مجلس مجازات اعدام را به حداقل رسانده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ما به اروپايى ها گفتيم هيچوقت كسى را به خاطر مواد مخدر اعدام نمی‌كنيم, افزود: كسانى كه اعدام می‌شوند به خاطر انجام جرايم سخت است؛ جرايم سخت يعنی حمل سلاح گرم، درگيری، توزيع مواد مخدر و ...که تجميع شوند؛ آمريكا هم همين برخورد را دارد.

وی در ادامه گفت: به مرور به فضاى انتخاباتى مجلس نزديك مى‌شويم؛ فعاليت احزاب از نيمه دوم سال شروع مى شود. ما گفتگوهايى با احزاب داشتيم تا بتوانيم كارهاى مناسبى انجام دهيم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین