کد خبر: ۱۴۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
یک متخصص طب سنتی گفت: صدا دادن زانو در برخی موارد خطرناک است که افراد با روش‌هایی خانگی می‌توانند این عارضه را درمان کنند.
ناطقان: سمانه رمضانی گیوی متخصص طب سنتی درباره صدا دادن زانو اظهار کرد: صدا دادن زانو علل مختلفی دارد که این علل ممکن است جدی و خطرناک یا بی‌خطر باشند؛ اگر صدا دادن زانو با علائم دیگری مانند درد، اختلال در راه رفتن و خم و راست کردن زانو همراه باشد افراد باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنند، زیرا این احتمال وجود دارد که دچار مشکلات غضروف، مینیسک و کشک زانو یا آسیب‌دیدگی‌های پنهان در زانو باشند.

وی بیان کرد: در صورتی‌که صدا دادن زانو با نشانه‌هایی مانند درد، تورم، اختلال در راه رفتن یا خم و راست کردن و قفل کردن زانو همراه باشد در این مواقع افراد باید علاوه بر مراجعه به متخصص ارتوپد نزد متخصص طب سنتی هم بروند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنند.
علل صدا دادن زانو و روش‌های درمان آن

این متخصص طب سنتی درباره علل صدا دادن زانو افزود: این عارضه به ۲ علت خشکی زانو و وجود باد در زانو ایجاد می‌شود؛ خشکی زانو معمولاً بیشتر افراد لاغر و اشخاصی را که مزاج خشک دارند، درگیر می‌کند؛ برای رفع این مشکل افراد باید زانوهایشان را با روغن بادام‌شیرین ماساژ دهند.

رمضانی گیوی تاکید کرد: اگر صدا دادن زانو به علت وجود باد در زانو ایجاد شده باشد اشخاص باید از روغن‌های گرم مانند بابونه و سیاه‌دانه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در برخی موارد صدا دادن زانو با تورم و درد همراه است؛ این حالت بیشتر در افراد چاق مشاهده می‌شود؛ این افراد وقتی برای رفع مشکلشان به متخصص ارتوپد مراجعه می‌کنند پزشک تشخیص بیماری خاصی را برای آن‌ها نمی‌دهد، اما با روش‌های طب سنتی می‌توان این عارضه را درمان کرد.

این متخصص طب سنتی گفت: صدا دادن زانو همراه با تورم و درد بدون مشکل خاص ارتوپدی به علت تجمع بلغم و سردی زانو ایجاد می‌شود؛ این زانو درد‌ها وقتی در معرض باد یا آب سرد قرار می‌گیرند، تشدید می‌شوند؛ بنابراین اشخاصی که دچار این مشکل هستند باید به متخصص طب سنتی مراجعه کنند و از دارو‌های گیاهی که پزشک برای آن‌ها تجویز می‌کند، استفاده کنند؛ این افراد همچنین باید زانوهایشان را گرم نگه دارند و آنها را با روغن سورنجان ماساژ دهند؛ اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی هم به بهبود این عارضه کمک شایانی می‌کند.

رمضانی گیوی یادآور شد: اشخاصی که دچار صدا دادن زانو همراه با تورم و درد بدون مشکل خاص ارتوپدی هستند هم گاهی لازم است که از زالو درمانی و بادکش هم استفاده کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین