کد خبر: ۱۴۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد مصرف قرص آسپیرین می تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند، زیرا داروی یادشده حاوی موادی است که باعث کاهش پلاک آمیلوئید در بدن می‌شود.
ناطقان: به نقل از تک تایمز، آسپرین یک داروی ارزان قیمت و بسیار متداول برای کاهش دردهای مزمن است. اما حالا این دارو کارکرد دیگری برای کمک به بیماران آلزایمری پیدا کرده است.

آزمایش این دارو بر روی موش ها نشان می‌دهد که پلاک های آمیلوئید که عامل ابتلا به فراموشی هستند، در صورت مصرف آسپرین کاهش می یابد. بنابراین در صورت مصرف مقدار کمی از آسپرین به طور روزانه می توان اثرات جانبی خطرناک آلزایمر را کاهش داد و از حافظه مراقبت کرد.

این بررسی که در کالج پزشکی راش در ایلینویز آمریکا انجام شده، نشان می دهد مصرف آسپرین جلوی تشکیل پلاک هایی را در مغز انسان می گیرد که تکثیر آنها با کاهش حافظه و افزایش احتمال فراموشی در ارتباط است.

تنها در آمریکا یک دهم جمعیت مسن با بیماری فراموشی و آلزایمر دست به گریبان هستند و تنها در سال 2018 قرار است این بیماری و دیگر بیماری های مشابه و مرتبط با آن 277 میلیارد دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل کنند.

تا به حال هیچ درمان قطعی برای بیماری فراموشی شناسایی نشده ولی محققان می گویند شناسایی خواص درمانی آسپرین در ارتباط با آلزایمر امیدها را در این زمینه افزایش داده است.

در عین حال مطالعه مرتب، انجام تمرینات ساده ورزشی و خواب کافی می تواند جلوی ابتلا به بیماری یادشده را در سنین بالا بگیرد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین