کد خبر: ۱۴۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
خط دوم آبرسانی غدیر برای تامین آب شرب شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان دقایقی پیش با حضور وزیر نیرو به صورت آزمایشی آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری شد.
ناطقان: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سرانجام فعالیت شبانه‌روزی و جهادی تلاشگران صنعت آب خوزستان به ثمر نشست و خط دوم آبرسانی غدیر دو روز قبل از موعد مقرر تکمیل و آماده آبگیری شد و رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز امشب در سفر به خوزستان بهره‌برداری آزمایشی این خط را کلید زد.

محمدرضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان درباره این خط آبرسانی اظهار داشت: با به مدار آمدن پمپ پنجم ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس 1.5 مترمکعب در ثانیه به ظرفیت این ایستگاه افزوده شد و آب وارد خط دوم غدیر شده است.

شمسایی ادامه داد: با اجرای 90 کیلومتر لوله فولادی با قطر 2 هزار میلی‌متر که اجرای آن 10 ماه به طول انجامید، آب باکیفیت و با کدورت مناسب از سد تنظیمی کرخه به‌طور مستقیم به شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان و روستاهای این شهرستان‌ها انتقال یافت.

وی تصریح کرد: با اجرای این خط 40 هزار مترمکعب به ظرفیت آب شرب آبادان، 20 هزار مترمکعب به خرمشهر و 45 هزار مترمکعب به ظرفیت تامین آب شرب شادگان افزوده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه پیش از این فقط 30 درصد از آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر از ایستگاه قیصریه تامین می‌شد، ادامه داد: با بهره‌برداری این خط 100 درصد آب شرب این شهرها از خط غدیر تامین خواهد شد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین