کد خبر: ۱۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: امروز شاهد تحصیل بیش از ۳۴ هزار دانشجوی خارجی در کشور هستیم و افق دستیابی به جذب ۷۵ هزار دانشجو را مدنظر داریم.
ناطقان: مجتبی صدیقی پیش از ظهر پنج شنبه در شانزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد حضور بیش از ۲۷ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشورمان هستیم که با احتساب دانشجویان دانشگاه آزاد و علوم پزشکی به بیش از ۳۴ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانشگاه‌های ایران در زمره دانشگاه‌های برتر دنیا هستند، افزود: با توجه به ظرفیت خوب آموزش عالی در کشور ایران در تلاش هستیم تا آمار جذب دانشجویان خارجی را به ویژه از کشورهای هم فکر با ایران بالاتر ببریم این امر با تبلیغ و آگاهسازی در زمینه قابلیت‌های آموزشی کشور ممکن می‌شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ایجاد تسهیلات در زمینه‌های مختلف در راستای جذب دانشجویان خارجی ابراز داشت: امکانات اصولی برای اقامت دانشجویان خارجی، تسهیل امر ثبت‌نام و دسترسی راحت به اطلاعات کامل در زمینه نحوه آموزش و اساتید از طریق فضای مجازی و ایجاد سایت ویژه از مواردی است که درصدد تقویت آنها هستیم.

۱۴ مرکز آموزش زبان فارسی در سطح کشور وجود دارد

وی با اشاره به اینکه ۱۴ مرکز آموزش زبان فارسی در سطح کشور وجود دارد، بیان داشت: بدین ترتیب با توجه به ضرورت یادگیری زبان فارسی پیش از تحصیل در دانشگاه‌های اصفهان، دانشجویان خارجی برای یادگیری زبان فارسی می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز آموزش زبان فارسی به محل تحصیل خود مراجعه کنند.

صدیقی با بیان اینکه شش هزار دانشجوی خارجی از طریق بورسیه در دانشگاه‌های  کشور پذیرش شدند، گفت: در این راستا تلاش کردیم دانشجویانی با کیفیت تحصیلی بالاتر را پذیرش کنیم که آماده ارائه خدمات آموزشی در کشور خود نیز باشند.

وی اضافه کرد: به طور مثال دانشجویان از کشور افغانستان هدفمند انتخاب می‌شوند تا قادر به دنبال کردن امور تربیتی دانشجو در این کشور پس از فراغت از تحصیل نیز باشیم.

جذب ۷۵ هزار دانشجوی خارجی را مدنظر داریم

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه جذب ۷۵ هزار دانشجوی خارجی را در راستای دستیابی به هدف در بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها در پیش رو داریم، اظهار داشت: بر این باوریم که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل باید ارتباط خود با دانشگاه مبدا را حفظ کنند و سفیری برای آگاهی رسانی در زمینه امکانات خوب آموزشی در ایران به دوستان خود باشند.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت بین‌المللی کردن دانشگاه‌های ایران موجب ارسال پیام صلح و دوستی به دیگر کشورهای دنیا از کشوری است که به تعهدات بین‌المللی پایبند است و امنیت بی بدیل آن محیطی بدون دغدغه را برای تحصیل و آموزش فراهم ساخته است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین