کد خبر: ۱۴۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
یک مقام رسمی چین به اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره تلاش‌ها برای متوقف کردن صادرات نفت ایران واکنش نشان داده است.
ناطقان: به نقل از رویترز، یک دیپلمات ارشد چینی امروز جمعه گفت: ایران باید برای تضمین ثبات در خاورمیانه تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

"چن ژیائو دونگ" دستیار وزیر خارجه چین در پاسخ به سئوالی درباره سخنان اخیر رئیس جمهوری کشورمان درباره تهدیدهای آمریکا نسبت به متوقف کردن صاردات نفت ایران، گفت: چین و کشورهای عربی ارتباطات نزدیکی درباره صلح و ثبات در خاورمیانه از جمله مساله ایران دارند.

وی در ادامه افزود: چین همواره بر این باور است که کشور مذکور باید تلاش بیشتری را انجام دهد تا منطقه خاورمیانه از صلح و ثبات بهره مند و منتفع شود و به طور مشترک از صلح و ثبات در منطقه حفاظت کند.

وی گفت: به خصوص با توجه به اینکه ایران یک کشور در خلیج فارس است، باید تلاش های خود را برای تبدیل به یک همسایه خوب و همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای دیگر اختصاص دهد. چین نیز به ایفای نقش مثبت و سازنده خود ادامه خواهد داد.
منبع: فارس
برچسب ها: چین ، روحانی ، واکنش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین