کد خبر: ۱۴۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
عناصر داعش هفت تن از غیرنظامیان در مسیر بعقوبه – بغداد را اعدام کردند این در حالی است که نیروهای امنیتی در مسیر دیالی به حالت آماده باش درآمدند.
ناطقان: به نقل از القدس العربی، عناصر گروه تروریستی داعش هفت تن از غیرنظامیان را در مسیر قدیمی میان شهر بعقوبه مرکز استان دیالی و بغداد ربوده و سپس آن‌ها را به قتل رساندند.

منابع اعلام کردند: اعضای داعش مراکز ایست بازرسی جعلی را در مسیر میان بعقوبه – بغداد ایجاد و اقدام به ربودن هفت تن از غیرنظامیانی کردند که سوار بر مینی بوسی بودند. سپس این نیروهای مسلح ربوده‌شدگان را با شلیک گلوله به قتل رساندند.

طبق گزارش این منابع، اعضای خانواده‌ای به منظور حضور در مراسم عروسی یکی از نزدیکانشان به سمت شهر بهرز رفته که در جریان بازگشتشان از مسیر بعقوبه – بغداد در منطقه‌ای به نام "ذویب" توسط نیروهای مسلح داعش دستگیر و سپس کشته شدند.

پس از وقوع این حادثه فرماندهان امنیتی تمامی نیروهایشان در مسیرهای اصلی دیالی را به حالت آماده‌باش درآوردند و دست به تفتیش و بازرسی خودروها و اشخاص به ویژه در مسیر بعقوبه – بغداد زدند.

منابع امنیتی اعلام کردند: سلسله عملیات پاکسازی غیرمنتظره در  ساعات گذشته به منظور تعقیب گروهک‌های داعش در مناطق نزدیک به این مسیر اجرا شد.

از سوی دیگر، کمیته امنیتی در شورای دیالی از تشکیل کمیته تحقیق درخصوص این حادثه خبر داد و اعلام کرد که داعش در این رخداد دست دارد.

در همین راستا، صادق الحسینی، رئیس کمیته امنیتی در شورای دیالی تصریح کرد: کمیته تحقیق در دیالی به منظور تحقیق درخصوص کشته شدن هفت غیرنظامی در مسیر گردشگری جنوب شهر بهرز تشکیل شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی ادله و مدارک دال بر این هستند که داعش پشت این جنایت شنیع است و سلسله اقداماتی جهت پیگیری و تعقیب این جنایتکاران، بازداشت و ارجاع آن‌ها به دادگاه قضایی اتخاذ خواهد شد.

رسانه‌های محلی به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند: مزهر العزاوی، فرمانده عملیات دیالی دستور بازداشت دو افسر امنیتی در رابطه با تحقیق پیرامون این حادثه را صادر کرده است.

العزاوی حادثه مسیر گردشگری را "خیانت" خواند.

وی در ادامه اظهار داشت: کشته شدن هفت غیرنظامی بی‌گناه در مسیر بعقوبه – بغداد در جنوب دیالی جنایتی "شنیع" است و کمیته تحقیق برای روشن شدن ابهامات در خصوص این رخداد و  مشخص شدن هویت جنایتکاران تشکیل شده است.

العزاوی ادعاها مبنی بر اینکه فعالیت نیروهای امنیتی در جریان عملیات "انتقام شهدا" دلیل وقوع این جنایت جدید است را رد کرد.

فرمانده عملیات دیالی همچنین تاکید کرد: تحقیقات پیرامون این رخداد با سرعت بالا انجام می‌شود و نتایج آن در نزدیکترین زمان ممکن اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت: خون بی‌گناهان این حادثه در این مسیر گردشگری به هدر نخواهد رفت و جنایتکاران تعقیب خواهند شد و آن‌ها را به منظور رسیدن به جزایشان به دادگاه ارجاع خواهیم داد.

در همین راستا، نیروهای مسلح عملیات "گرفتن انتقام شهدا" برای تامین امنیت مسیرهای اصلی استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیالی را آغاز کردند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین