کد خبر: ۱۴۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تحریم‌ها علیه کره شمالی تا خلع سلاح هسته‌ای نهایی این کشور باقی خواهد ماند.
ناطقان: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تحریم‌ها علیه کره شمالی تا خلع سلاح هسته‌ای نهایی این کشور باقی خواهد ماند.

«مایک پمپئو» که برای مذاکره با مقامات کره شمالی به این کشور سفر کرده بود عصر روز گذشته و پیش از ترک این کشور به مقصد ژاپن اعلام کرد مذاکرات با کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای پیشرفت داشته است.

«مایک پمپئو» گفت که در مذاکرات با کره شمالی درباره تعیین یک جدول زمانی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

کره شمالی روز شنبه پس از دیدار هیئت این کشور با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که گفتگو‌های هیئت ما با ماپک پمپئو ناامید کننده بود.

در بیانیه کره شمالی آمده است که هیئت آمریکایی در این نشست درخواست‌های یکجانبه‌ای را در خصوص خلع سلاح کره شمالی مطرح کرده است.

بامداد امروز یکشنبه مایک پمپئو در جمع خبرنگاران در ژاپن از اظهار نظر درباره این واکنش کره شمالی به مذاکرات خودداری کرد.

«تارو کنو»، وزیر خارجه ژاپن نیز روز یکشنبه گفت: توکیو، واشنگتن و سئول بار دیگر تعهد خود مبنی بر اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور برنامه‌ هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را کنار گذارد را تایید می‌کنند.

وزارت خارجه ژاپن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که توکیو، واشنگتن و سئول نظام کره شمالی را در صورتی که این کشور خلع سلاح  هسته‌ای را نهایی کند تضمین خواهند کرد.

در همین حال وزیر خارجه کره جنوبی با اشاره به تعلیق رزمایش‌های مشترک این کشور با آمریکا گفت: توقف رزمایش‌های مشترک در راستای تسهیل خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی است.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین