کد خبر: ۱۴۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
رحمانی فضلی با بیان این‌که «سیستان با کم آبی مواجه است»، افزود: دولت طرح آب‌های ژرف را دارد تست می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد .
ناطقان: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار با بزرگان و معتمدان زابل، افزود: راه توسعه در همه مناطق کشور واگذاری اختیارات و ظرفیت‌ها به خود مردم است. یکی از راه‌های اداره کشور در دوران تحریم این است تا به استان‌ها اختیارات بیشتری در زمینه‌های اقتصادی دهیم.

وی تصریح کرد: خدمت مقام معظم رهبری هم گفتیم سیستان و بلوچستان شرایط بحرانی دارد، طرح توسعه برای ۳ استان نوشتیم که سیستان و بلوچستان جزو این استان‌هاست. واقعیت این‌که منطقه  سختی و مشکلات دارد  قبول داریم و طبیعت خداست و ما این را حکمت الهی میدانیم .

وی گفت: دو کارگروه ویژه مرز داریم که یک کارگروه شورای توسعه‌ای شرق و غرب است و ۹ استان مرزی عضو هستند، یکی از اقدامات آن این است که ریسک امنیتی سرمایه‌گذاری در این استان‌ها را دولت قبول کند

وزیر کشور افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی که در مناطق مرزی صورت می‌گیرد میزان سود آن باید به نسبت کمتر باشد . تصمیمات ما برای کل مرزهای کشور است دولت همه جانبه به مرز نگاه می‌کند، از نظر امنیتی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی منافع مرز باید برای همه باشد .اگر برسیم به جایی که بدانیم منافع مردم با مرز بیشتر تامین می‌شود، قطعا کار خواهیم کرد، اما با توجه به مشکلات عظیمی که در کشور با آن مواجه هستیم باید با تدبیر عمل کنیم .

وی گفت: جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال، فراز و فرودهای زیادی داشته است و با همان روش‌های تحریمی در حال پیشرفت است . زابل سابقه تاریخی و تمدنی بسیار بالایی دارد از نظر رشادت مردمی و ایستادگی در مقابل بیگانگان زبان زد است .

وی با بیان این‌که «سیستان با کم آبی مواجه است»، افزود: دولت طرح آب‌های ژرف را دارد تست می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد .

رحمانی فضلی با اشاره به این‌که « آوردن گاز به منطقه مقدمه صنعت است»، گفت: منطقه آزاد تحول ایجاد خواهد کرد، تشخیص کارشناسی دولت همین مناطقی است که ارائه شده است با همه این ویژگی‌های مثبت و مهم منطقه، باید روش‌ها و شیوه‌های خاص را دنبال کنیم . امروز در سه جلسه شورای تامین، اقتصاد مقاومتی و شورای اداری شرکت خواهم کرد که امیدوارم نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته باشد .

وی با اشاره به این‌که «محور و عامل موثر توسعه در منطقه مردم هستند»، افزود: دولت مصمم است در این شرایط خاص کشور به سیستان و بلوچستان کمک کند، گام‌هایی که در دست دارد ماندگار است .

وی با بیان این‌که «باید از دولت طلب طرح‌های بزرگ و توسعه‌ای را داشته باشیم»، ادامه داد: عزت مردم را باید عزیز بداریم، اگر فقیر هستیم باید با سیلی صورت را سرخ نگه داریم، باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم .همه می‌دانیم مناطق مرزی ما به ویژه سیستان و بلوچستان عقب افتادگی دارد که باید به آن رسیدگی کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین