کد خبر: ۱۴۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
شرکت خطوط هوایی KLM هلند اعلام کرد: به دلیل منفی شدن چشم‌انداز مالی در خطوط هوایی با مبدا یا مقصد تهران در پی خروج آمریکا از برجام، پروازهای این شرکت به تهران را متوقف می‌کند.
ناطقان: به نقل از حریت، شرکت هواپیمایی KLM هلند اعلام کرد: به دلیل نتایج منفی و چشم‌انداز نامطلوب مالی در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران پروازهای خود با مبدا یا مقصد تهران را متوقف می‌کند.

این شرکت هواپیمایی زیرمجموعه شرکت هواپیمایی KLM ایر فرانسه است.

KLMدر بیانیه کوتاهی آورده است که آرین پروئاز با مقصد یا مبدا تهران توسط این شرکت در روز 22 سپتامبر آمستردام را ترک کرده و در روز 23 سپتامبر بازخواهد گشت.

این شرکت پیشتر در سال 2013 نیز پروازهای خود با مقصد یا مبدا تهران را متوقف کرده بود اما در سال 2016 و پس از توافق هسته‌ای این پروازها مجددا دایر شد.

در ماه می دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به طور رسمی آمریکا را از این توافق خارج کرد.

البته شرکت هواپیمایی ایرفرانس پس از 8 سال در سال 2016 فعالیت خود در ایران را از سر گرفته و هنوز حرفی از توقف پروازها به ایران نزده است.

این شرکت پیش از ادغام در ایرفرانس هواپیمایی ملی هلند به‌شمار می‌رفت. در زبان انگلیسی این شرکت به نام Royal Dutch KLM شناخته می‌شود. شرکت ایرفرانس-کی ال ام یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین کشور فرانسه قراردارد و پایگاه اصلی آن در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس واقع است.

این شرکت همچنین بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به‌شمار می‌رود. (از نظر حجم مسافر، میزان درآمد سالیانه و مسافت طی شده) کی ال ام در سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۶ میلیون مسافر را جابجا نمود.
منبع: فارس
برچسب ها: هلند ، ایران ، پروازها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین