کد خبر: ۱۴۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص گوارش و کبد، بیماری کبد چرب را عارضه زندگی مدرن عنوان کرد و گفت: شاید تا ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته آنقدر که امروز رایج است کبد چرب وجود نداشت اما رواج این بیماری به دلیل تغییر شیوه زندگی که متاثر از شرایط اجتماعی، زندگی شهر نشینی، عدم تحرک، مصرف اضافی کالری در بدن است.
ناطقان: دکتر "صدیق درویش مقدم" با بیان اینکه زمانی می گوییم کبد چربی پیدا کرده که بیش از ۵ درصد از وزن کبد را چربی اشغال کرده باشد تصریح کرد: کبد چرب در هر طیف سنی از بچه تا بزرگسالان دیده می شود طبیعی است با افزایش سن میزان چربی کبد هم بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل کبد چرب چاقی است که قسمت عمده آن افزایش مصرف کالری در بدن است زیرا فرد غذای اضافی استفاده می کند، اما در بدن سوخته نمی شود گفت: بدن انسان به طور متوسط حدود دو هزار کیلو کالری در ۲۴ ساعت نیاز دارد که اضافه بر این رقم هرچه استفاده شود، مشکلات مختلف ایجاد می کند و یک قسمت از این مشکلات ایجاد کبد چرب است.

درویش مقدم تاکید کرد: افزایش مصرف خوراک، نوع خوراک و زندگی بدون تحرک عامل اصلی ایجاد کبد چرب است.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه کبد چرب غیر الکلی نتیجه زندگی های امروز شهری است افزود: کبد چرب در اثر بیماری های زیادی از جمله مصرف الکل، بیماری هایی که مخصوص کبد است و مصرف برخی از داروها بوجود می آید.

درویش مقدم گفت: بیماری دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا و چاقی، می تواند باعث ایجاد کبد چرب شود.

وی ادامه داد: نوع چاقی که باعث ایجاد کبد چرب می کند، چاقی شکمی است، هر گاه چربی در قسمت شکم و فضای شکم ذخیره شود در داخل کبد هم انباشت پیدا می کند.

وی بیان کرد: کبد چرب علامت ندارد و زمانی که علامت دار شود متاسفانه کبد دچار عارضه شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: رعایت رژیم غذایی مناسب، داشتن فعالیت فیزیکی و ورزشی می تواند از بروز بیماری کبد چرب در افراد جلوگیری کند.






منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین