کد خبر: ۱۴۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
عینک آفتابی در سال 1200 اختراع و از آن زمان به بعد به یک اکسسوری محبوب در میان زنان و مردان تبدیل شد. اگر چه در گذشته تنوع زیادی در مدل های عینک آفتابی نبود اما امروزه می توان مدل های متنوع و جذابی را، از عینک های خیلی بزرگ گرفته تا کوچک با فریم های گرد و مربعی شکل، در ویترین فروشگاه ها مشاهده کرد.

1. 1920
عینک آفتابی اولین بار توسط شرکت «Sam Foster» و در سال 1920 اختراع شد. اگر چه رواج این اکسسوری در ابتدا برای عموم مردم دشوار بود اما پس از استقبال ستاره های هالیوود از این اکسسوری، مردم نیز کم کم به آن علاقمند شدند. اولین عینک های آفتابی، فریمی گرد داشتند.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون



2. 1930
در سال 1930 ما شاهد عینک آفتابی های ساده با فریم گرد در خیابان ها بودیم. این مدل عینک با سبک کلاسیک، محبوبیت خود را در میان مردم به خوبی حفظ کرد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون



3. 1940
عینک های آفتابی در این سال فرم قاب گرد خود را حفظ کردند، با این تفاوت که تزییناتی به شکل گل به دور قاب آن اضافه شد. 

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون



4. 1950
در سال 1950، برای اولین بار فرم قاب عینک تغییر کرد. عینک های گربه ای به تدریج محبوبیت خود را در میان مردم افزایش دادند. ستاره هایی چون آدری هپبرن از جمله افرادی بودند که به سمت این مدل عینک جذب شدند که خود یکی از دلایل رواج این مدل عینک محسوب می شد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون


5. 1960
تغییرات بزرگی در مدل عینک های سال 1960 اتفاق افتاد به طوری که عینک گربه ای مبدل به عینکی بزرگ با قابی به رنگ های روشن و نئون شد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون


6. 1970
سال 1970 تغییرات نه تنها در فرم عینک، بلکه در رنگ آنها نیز ایجاد شد. در این دوره ما شاهد عینک هایی با قاب بزرگ تر و رنگی روشن تر هستیم. این مدل عینک، بسیار مورد علاقه خانم هایی که رنگ موی روشنی داشتند قرار گرفت زیرا به زیبایی با رنگ موهایشان ست می شد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون



7. 1980
در این سال بار دیگر عینک هایی با لنز تیره و مدل ویفر روانه بازار شدند. ری بن برندی بود که در این دوره در مقایسه با برندهای دیگر حرف اول را می زد. ستاره هایی چون تام کروز و مدونا از طرفداران پرو پا قرص این برند بودند.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون



8. 1990
پس از عینک های بزرگ، بار دیگر عینک های کوچک با لنز مشکی جای خود را در میان مردم باز کردند. ستاره هایی چون برد پیت و گوئینت پالترو از افرادی بودند که به این مدل عینک علاقه زیادی نشان دادند. البته در اواخر سال 1990، لنزهای مشکی جای خود را به لنزهایی با رنگ های نئون داد.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون



9. 2000
از آنجا که مدها مدام سیر گردشی دارند، عینک های بزرگی که چند سال پیش مد بود، بار دیگر توجه طراحان مد را به خود جلب کرد. فریم های بزرگ در رنگ و طرح های مختلف، از فریم گرد گرفته تا مربع و رنگ های مشکی و نئون... عینک های مورد علاقه ستارگانی چون برتنی اسپیرز، جی لو و دوقلوهای اوسلن بودند. 

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون


10. 2010
سال 2010 سالی بود که مدل های مختلفی از عینک آفتابی را روی چشم افراد می دیدیم. به عنوان مثال در این عکس، جی جی حدید عینکی گرد شیشه ای گذاشته، در حالی که عینک کندال جنر مربعی شکل و مشکی ست.

سیر تحول عینک آفتابی از ۱۹۲۰ تاکنون

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین