کد خبر: ۱۴۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
وزیر امور خارجه ایران در پیامی خطاب به همتای خود درگذشت کاردینال «ژان لوئیز توران» رئیس شورای پاپی گفت‌و‌گوی ادیان و وزیر خارجه اسبق واتیکان را تسلیت گفت.
ناطقان: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی خطاب به همتای خود درگذشت کاردینال «ژان لوئیز توران» رئیس شورای پاپی گفت‌و‌گوی ادیان و وزیر خارجه اسبق واتیکان را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:

«اسقف اعظم عالیجناب پل ریچارد گالاگر
وزیر محترم امور خارجه واتیکان

خبر درگذشت عالیجناب کاردینال ژان لوئیز توران رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان را با تأسف و تأثر دریافت کردم.

این شخصیت فرهیخته که از جمله مفاخر علمی و دینی «مقر مقدس» به شمار می‌رود، به دور از تعصبات دینی و جهل و افراط گرایی به ایجاد همبستگی بین کلیه پیروان ادیان توحیدی و گفت‌وگوهای بین الادیانی همت گماشت و از جمله مردان دوراندیشی بود که با برگزاری نشست‌های دوجانبه و بین‌المللی توانست بین رهبران ادیان الهی به ویژه دانشمندان اسلام و مسیحیت گفت‌وگوهای دینی مستمر ایجاد کند.

اینجانب درگذشت این شخصیت فقید را به جنابعالی و عموم مسیحیان کاتولیک و شهروندان عزیز مسیحی ایران تسلیت عرض کرده و برای ایشان آرامش روح از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران»

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین